Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBMC och SMB för Windows 7, Hur gör man?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XBMC och SMB för Windows 7, Hur gör man?

Hej,

Någon som vet hur man får igång XBMC mot Windows 7?

Ja det är en icke släppt version av Windows 7 men jag kör en som förmodligen blir en RC - Release Candidate och den fungerar i produktion för övrigt så jag vill testa. Version är Build 7057.

Till att börja med så MÅSTE man slå om i Local Security Policy editor så att Windows 7 godtar inloggning med LM och NTLM och inte bara NTLMv2.

Detta utförs under, Local Policies, Security Options, Network Security:LAN Manager authentication level. Sätt den till "Send LM & NTLM - use NTLMv2 session security if negotiated"

Detta räcker i Vista så fungerar det.

I Windows 7 så har Microsoft "tightat" till det ännu mer. Nu kan man till och med köra utan NTLM helt och hållet.

Någon som vet hur man gör?

Hepp!

Ja, jag undrar också hur man får igång ett nätverket med Windows 7! Fick gå tillbaka till XP vilket var lite tråkigt!

Comment

Pröva med senaste versionen av XBMC ... Man var tvungen att uppdatera när Vista kom pga. ändringar i protokollet ... Det är troligtvis det som spökar för er ..
      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Det borde jag kanske sagt, men ja har den senaste. Att köra ftp i xboxmediacenter med den senaste fungerar bra men jag vill få det att fungera med Workgroiup(SMB).

Comment

Det är ju två helt skilda protokoll så det är inte direkt relevant ... Men ta och testa med en nyare version av XBMC så får jag höra om det funkar ... Ska nog in med win7 snart och det skulle vara fint och veta hur det går att lösa ...
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Jag har som sagt den senaste versionen av XBMC. Det var det första jag fixade när jag inte fick igång det.

Comment

provat beta releasen på t3ch's releaser ?
              samt deras update script ? http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=29911

alternativ källa om man inte orkar compilera själv .. http://sshcs.com/xbmc/

Comment

Nån som fått detta att fungera bra? Har kört med en äldre version av XBMC tillsammans med XP och det har fungerat till 110% i alla år men nu har jag köpt ny dator och slängt in Windows 7 istället. Nu hänger sig hela boxen när jag går in via SMB som jag alltid brukar göra annars.

Nätverksdelning ser ju helt annorlunda ut i 7:an jämfört med XP. Har provat en spritt ny build av XBMC så nu hänger sig iaf inte boxen, däremot hittar den inte det jag delat ut. En annan dator hittar det jag delar ut så nätverket skall fungera.

Tips?
                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Ingen som får det att funka??
                  Windows 7 är ju kanon men det suger ju att man inte kan köra SMB som innan med XP och Vista

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X