Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

mjukvara för uppspelning av dvd:er

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mjukvara för uppspelning av dvd:er

Hej
    Nån som har tips på ett program för att kunna se dvd i xboxen? Dvd:erna streamas från en nätverkshårddisk som är formatterad med Hfs+ (mac) Mitt problem är att jag inte kan starta dvd:erna längre, tidigare använde jag dvd:ens ifo fil i boxens utforskare för att starta, men det funkar inte längre sedan installationen av hfs disken.

tack på förhand

Fredrik

Hur är det upplagt (vilken teknik använder du för att dela ut)? och pratar vi Xbox eller Xbox 360? kan du se filmerna i huvudtaget?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej
      det är xbox. Jag har en apple extreme router, där denna hårddisken är kopplad via USB. Jag kan se filmer från denna disk via klicka på vobarna, men streamar jag från en dator eller från xboxens hårddisk, så startar jag filmen via ifo filen. jag använder smb för att komma åt denna disk. Jag har inga problem att köra avi eller mp4 från denna disk, det är bara dvdfiler som jag har problem med. Frågan är om man kan lösa det genom att installera typ dvdx och på så sätt starta dvd:erna precis som man körde från en dvdskiva. Problemet är att jag inte har detta installerat och är nybörjare.

mvh

Fredrik

Comment

Original inlägg av zatarra1 Visa Inlägg
        Hej
        det är xbox. Jag har en apple extreme router, där denna hårddisken är kopplad via USB. Jag kan se filmer från denna disk via klicka på vobarna, men streamar jag från en dator eller från xboxens hårddisk, så startar jag filmen via ifo filen. jag använder smb för att komma åt denna disk. Jag har inga problem att köra avi eller mp4 från denna disk, det är bara dvdfiler som jag har problem med. Frågan är om man kan lösa det genom att installera typ dvdx och på så sätt starta dvd:erna precis som man körde från en dvdskiva. Problemet är att jag inte har detta installerat och är nybörjare.

mvh

Fredrik
        Kör med XBMC så ska du se att det funkar, om du inte redan gör det? XBMC är det bästa du kan köra på en Xbox som dashboard system, det är enkelt och funkar bra, med allt från film till apps till spel och även musik/bilder
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X