Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Någon som har problem med att visa subtitles i xbmp23?
Jag får upp undertexterna under filmen, men iom övergång till 2.3 försvinner alla svenska tecken.
Har testat att köra spelaren helt i svenska, men samma resultat.
Ända gången jag får undertext med svenska tecken är när jag väljer att visa "Mplayer subtitels" i inställningarna. Problemet då är att textet ligger i bilden i stället för under den.
Har du ändrat <subtitleencoding> i config.xml filen till "UTF-8" ?
Alexander: Det är nog bättre att du får någon annans config.xml än min, eftersom jag har "lekt" lite. hehe
Men ändra bara <url> till där du vill ha "roten" i xbplayer.
Ex om du har filmerna på f:\movies så gör du så här..
<share>
<name>HDD</name>
<url>f:\movies</url>
<cachesize>8192</cachesize>
</share>
<small>[ 17 February 2003, 20:05: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
Ser ut så här
<subtitleencoding>UTF-8</subtitleencoding>
Borde väll stämma?
Läste manualen och jag fattar det som att jag måste kopiera över en font från windows som klarar åäö. Stämmer detta och i så fall något tis på en vettig font för detta.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av gjazz:
<strong><subtitleencoding>ISO-8859-1</subtitleencoding>
så skall det se ut om du vill ha svenska... man behöver inte kopiera över några filer.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Helt rätt, jag råkade visst ge standard "värdet" och inte vad det skulle ändras till. klant jag är...hehe
Comment