Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Streama "Zippade" mappar !

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Streama "Zippade" mappar !

Hej.. läste XBMP2.1´s manual där det står att man kan "zippa" filer & arkiv & streama det som finns där i.. har inte fått detta att funka.. Jag har 10 st musikvideos som jag zippat till mvideos_1.zip. När man öppnar den filen i x-boxen ser man musikvideorna fast när man startar dom blir det bara svart & den står & tuggar! Vet någon hur man löser detta..? Jag kör med relax o.6..

<small>[ 15 January 2003, 12:37: Meddelandet redigerat av: Sladic ]</small>
    Always look on the bright side of life, do do, do doo do do doo doo!

Det första som slår mig är att det kan vara att musikvidios är i formatet "svcd" med ändelsen m2v och då funkar det inte alls i xbmp 2.1 utan då måste du ha xbmp 2.2 för då ska m2v filerna funka iaf så gör det så hos mig, men jag har dom inte zippade..

det kan vara lite info om va det kan vara iaf..

Comment

hmm.. ja det är svcd-filer.. men jag ändrade filändelsen på filerna till mpg istället för .m2v
      Då gick det att spela dem i XBMP 2.1 (ej zippade)
      jag la in XBMP 2.2 nu & zippade filerna & la den "zippade" filen i mappen
      d:\movies\music videos\vidz1.zip Startar Relax 0.6 som fungerar.När jag "browsar" i xboxen hittar jag den zippade filen och jag kan se musik videorna fast kan ej start dem.. det blir svart.. vad är det för fel? måste man zippa dem på nåt speciellt sätt ?

Comment

Någon som har fått detta att funka?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X