Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Generera lista med Shoutcastservrar?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Generera lista med Shoutcastservrar?

Tjena

Finns det något färdigt program till PC'n som kopplar upp sig mot typ shoutcast.com eller
    liknande, hämtar ett gäng shoutcaststationer efter mina önskemål (typ bitrate,musikstil osv.) och sedan
    skapar foldrar med länkar till servrarna i rätt
    format för att avlyssnas via XBMP och Relax?

/Mattias

Svar ja..

Shoutscraper heter det...

Comment

Klockrent, funkar precis som jag övskade, MEN hur spelar jag upp .sc filer?
      Jag kör Xbmp 2.3 och den verkar inte fatta vad det är för filer...

Comment

Vet inte vilken CVS version du har men laddar du hem någon från april tex så kan du köra .sc filer precis som en vanlig mp3 fil.

Comment

Tackar, får leta upp en nyare version ikväll

Comment

Shoutscraper funkade fint i början men numera så får jag bara en massa "Shoutscrape'd station (128k).sc" som inte fungerar.

Någon annan som har haft detta problem och löst det?
            AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

Comment

Om Shoutscraper bara genererar tomma .sc-filer så prova att gå in på shoutcast.com och klicka på "tune-in" vid en station. Om du får meddelandet att prova igen imorgon så är det inget att göra åt, eftersom detta är en begränsning i Shoutcast.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X