Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

första skivan på SVCD filmer verkar inte funka

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• första skivan på SVCD filmer verkar inte funka

Jo det är så att jag har slängt över en del SVCD filmer till xbox hd:n och på vissa så är det bara cd 2 som funkar av nån anledning. När jag ska starta cd 1 så blir det svartskärm i ca 3 sek och sen ploppar den tillbaka till XBMP 2.2 igen. Men cd 2 funkar som sagt utan problem.

På min PC funkar cd 1 på alla filmer perfekt. Så det är bara på xboxen dom inte funkar. Hörde att rls grupperna kunde lägga in nån intro film som inte xboxen kunde hantera men jag har inte sett nån sån så jag tror inte det beror på det.

Vet nån vad detta kan bero på?
    Är det nån bugg med 2.2an så man ska uppdatera till 2.3an eller finns det nåt annat bra media program man kan kolla på svcd, divx m.m ?

tacksam för svar

/mvh pemani
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

lägg in 2.3 och uppdatera med senaste cvs:en.....sen jag gjorde det så funkar mina svcd perfekt.

//Spets

Comment

ok tusen tack...ska testa det...
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
        Ursprungligen skrivet av Spets:
        <strong>lägg in 2.3 och uppdatera med senaste cvs:en.....sen jag gjorde det så funkar mina svcd perfekt.

//Spets</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vad är cvs:en för något?

Comment

Jag är inte så insatt i vad CVS står för ordagrant, men det är en slags server där programmerare kan lägga ut källkoden så de kan jobba tillsammans. Sedan så har vissa programmerare börjat "läcka ut" färdig kompilerade versioner av Xbplayer därfrån. Det innebär att vanliga användare får färska versioner, men som inte alls är bugg testade osv eftersom de bara tog koden när de håller på att testa ny kod. Fördelen är som sagt att man får mer finesser och visa buggfixar innan en ny version har släpps. Cvs uppdateringarna finns på samma ställe där såna program till xboxen finns.

För info att lägga in en cvs uppdatering..
          <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000194" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000194</a>

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X