Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TvGuide i XBMP 2.4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• TvGuide i XBMP 2.4

Är det nån som kan tala om för mig hur jag skall bete mig för att få fram namnen på tv kanalerna så jag ser dom???
    Nu står det bara "21.dagenstv.com" inte SVT1 som jag vill...
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Det är väl välja att visa det istället? Har du testat startknappen och gjort det?
    *Jag antar att felet är så himla simpelt*

Comment

Hahaaa... felet var FÖR simpelt!
      Jag satt bara med fjärren när jag testade, det kan vara en av orsakerna till att jag inte upptäckte det...
      Tack för hjälpen.

Comment

Vilka knappar ska man använda??? jag får den att visa kanalnamnen men inte mer..har prova allt..tror jag
        XBox: v1.1
        Dvd: Samsung
        Modchip: Matrix
        Bios: EvolutionX M7
        Hård Disk: 80Gb (Maxtor)
        Dashboard: EvolutionX 3921

Comment

Kolla i denna easy-setup guide, kanske kan den hjälpa dig.
          http://www.bytecore.net/~rockj/xbmp/...up%20by%20DDay

Comment

använd nollan på DVD-remote

Använd 0-knappen på DVD-remote så får du upp settings menyn för TV-guide.

Jag har dessutom lagt in thumbnails på varje kanalrad. Ännu snyggare.
            Åsså kör jag ett autoupdatescript enligt tidigare nämnd guide. Funkar klockrent.

Ibland får man upp endast en ruta som det står NULL i i TV-guiden, då är det bara att gå in i settingsmenyn för TV-guiden och välja 'process xml' eller nått liknande. Funkar för mig.
            AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

Comment

Ohh.. nollan på fjärren... Super!!! Tackar..

Hur fick du till det med Thumbs till kanalerna??
              Nån fin guide för det?

Comment

Det är bara fixa .jpg bilder på kanalerna och sedan döpa dem till kanalnamnet och lägga dem i tvguide katalogen. Att därimot få det se snyggt ut är värre. Det vorre väldigt bra om någon kunde lägga ut kanal bilderna på nätet om han fick det bra. För då slipper alla göra egna till 1,2,3,4,5 o de vanliga kanalerna. Eller varför inte lägga dem på superdisken som standard?
                Last edited by Antigonos24; 2003-06-02, 16:22.

Comment

Tips där är att gå till www,tv,nu och högerklicka och save picture på de kanaler man vill ha blir rätt schyssta ikoner.

Comment

Här finns de bilder jag använder...

Det borde gå att lägga till fler om du har ett Passport konto. Jag gjorde gruppen så öppen jag kunde. Varför inte samla lite tvguide kanalbilder gemensamt där?

Jag gjorde tydligen mina 132x99 pixlar med vit bakgrund...
                    Last edited by floink; 2003-06-14, 22:52.
                    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

Comment

Jag tog mig friheten att lägga dina bilder i en zipfil
                      Attached Files
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack Hansi, de var riktigt bra gjorda. Mycket bättre än de jag hade...

Comment

Originally posted by Antigonos24
                          Tack Hansi, de var riktigt bra gjorda. Mycket bättre än de jag hade...
                          Det var alltså inte mina bilder, det var "floink" som lade upp dom. Jag zippade bara ihop hans samling.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

np, det var så jag ville göra men kom inte på hur jag gör ett attachment till en post utan att använda en länk. =)

Går det? Hur?

Comment

Originally posted by Antigonos24
                              Det är bara fixa .jpg bilder på kanalerna och sedan döpa dem till kanalnamnet och lägga dem i tvguide katalogen. Att därimot få det se snyggt ut är värre. Det vorre väldigt bra om någon kunde lägga ut kanal bilderna på nätet om han fick det bra. För då slipper alla göra egna till 1,2,3,4,5 o de vanliga kanalerna. Eller varför inte lägga dem på superdisken som standard?
                              Funkade inte att lägga dom i TvGiude katalogen, men när dom plaserades i Thumbs katalogen så blev det en fröjd för ögat att blädra i TvGuiden....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X