BullHead: Helt rätt, jag hade fel. Jag märkte det själv då jag skulle uppdatera.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
TvGuide i XBMP 2.4
Collapse
X
-
Jag har ställt in forumet så att bara jag kan ladda upp attachments.Originally posted by floink
np, det var så jag ville göra men kom inte på hur jag gör ett attachment till en post utan att använda en länk. =)
Går det? Hur?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Tjo! Är det någon som skulle vara super snäll och maila mig sina TV Guide konfig filer *lat*, så man slipper sitta och konfigga allt själv. Har Comhems kabelTV, om det har nån betydelse... ocmahn@*******.com Eller lägg det som en attachment här?
Hjälper gärna någon annan med nåt i gengäld, om jag kan
Mvh
Speedo
Hmm... *** = h o t m a i lLast edited by Speedo73; 2003-06-05, 01:04.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag postade en länk till en mycket bra guide om hur du skapar en config som passar just dig. Läs den, den är enkel att följa.Originally posted by Speedo73
Tjo! Är det någon som skulle vara super snäll och maila mig sina TV Guide konfig filer *lat*, så man slipper sitta och konfigga allt själv. Har Comhems kabelTV, om det har nån betydelse... ocmahn@*******.com Eller lägg det som en attachment här?
Hjälper gärna någon annan med nåt i gengäld, om jag kan
Mvh
Speedo
Hmm... *** = h o t m a i l
Du tar hem en litet DOS-program och sedan följer du bara stegen på sidan.
http://www.bytecore.net/~rockj/xbmp/...up%20by%20DDayThe mind is like a parachute - it only works if it's open...
- Citat
- Flag
Comment
-
Humm
För att kanske förklara det hela så ingen sitter & kliar sig för länge (kan börja blöda)...
Filerna i Thumbs katalogen skall heta ex. SVT1.JPG, Kanal 5.JPG osv... dvs kanalnamnet som visas i ID
Ovanstående Bytecore URL har bla ett litet mindre fel i "auto uppdate" där man skapar filen "ftpscript.txt" så är sökvägen "cd F:/Apps/XBMP/tvguide" lite fel ... skall vara "cd F/Apps/XBMP/tvguide" eller "cd E/Apps/XBMP/tvguide" beroende på vilken partition.
En novis som mig vill ha det serverat så inga fel uppstår
- Citat
- Flag
Comment
-
Det skall vare f:/apps (med kolon) om man kör evo-x dashboarden när scriptet körs. Det skall vara f/apps (utan kolon) om man kör xbmp med filezilla ftp när scriptet körs.Originally posted by Stefan_E
Ovanstående Bytecore URL har bla ett litet mindre fel i "auto uppdate" där man skapar filen "ftpscript.txt" så är sökvägen "cd F:/Apps/XBMP/tvguide" lite fel ... skall vara "cd F/Apps/XBMP/tvguide" eller "cd E/Apps/XBMP/tvguide" beroende på vilken partition.
En novis som mig vill ha det serverat så inga fel uppstår
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Nu funkar det med bilder. Tack!
Finns det nått sätt att få bort kanal numrerna framför bilderna?
En sak till...
Varje gång man hämtar en listing.xml så är inte kanalerna sorterade som jag vill. Man kan ju gå in i listnig.xml och ändra men kan man inte få den sorterad direkt?Last edited by ktd; 2003-09-24, 14:47.
- Citat
- Flag
Comment
-
Tror inte det finns något sätt att ta bort id-numret för kanalen än så länge, får vänta tills på ny cvs och hoppas att de ordnat det.
Finns heller inte för närvarande någon funktion för att sortera kanalerna förutom på det sätt som du sa.
Hoppas att de ordnar till detta så fort som möjligt!
- Citat
- Flag
Comment
-
Vilken av alla filer på xmltv ska man ladda hem?Originally posted by BullHead
Jag postade en länk till en mycket bra guide om hur du skapar en config som passar just dig. Läs den, den är enkel att följa.
Du tar hem en litet DOS-program och sedan följer du bara stegen på sidan.
http://www.bytecore.net/~rockj/xbmp/...up%20by%20DDay
I guiden står det 0.5.10 package, men sidan kanske är gammal
Vilken laddade du/ni hem?When we were good they never remember.
When we were bad they never forget.
- Citat
- Flag
Comment

Comment