Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitta filmer i xbmp 2.4

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

xboxdash.xbe e ju den som startar när jag har chipet aktiverat altså dashboarden med alla menyer, sen har jag en msdash.xbe det är den som går igång när jag skall spela typ vanliga musik cd skivor.

Jag har kollat den gammla config filen & där står ju xboxdash.xbe & då kommer jag rätt men i den nya 2.4 hamnar man i msdash.xbe fast det står xboxdash.xbe??????
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ok med andra ord så startar inte din xbox om du har ditt chip avaktiverat iom att din evolutionx heter xboxdash.xbe.

Trodde du hade evox dashen som evoxdash.xbe (som de flesta i dagens läge) och original dashen som xboxdash.xbe (så att man ska kunna starta upp boxen utan chippet aktiverat..).

Comment

Äh nu vet jag sorry att jag förvirrade dig. När jag av aktiverar mitt externbios & kör på orginal bios så startar ju min orginal dashboarden altså msdashboard, när jag kör men chipet aktiverat så startar min evoxdash som heter väl xboxdash (fan nu blir man ju förvirrad själv)?

Skit samma det funkar när jag har i den gammla config filen fast den pekar på samma xboxdash.xbe, det är det som är det konstiga? WHY
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Inge konstigt det var som jag trodde.

När du har chippet aktiverat så laddas den biosen (tex evox 2.6 el executer 4976) och den biosen letar efter evoxdash.xbe.... när du avaktiverar chippet så går det på originalbios som istället letar efter xboxdash.xbe.

Därför ska din evolutionx dashboard heta evoxdash.xbe

Och din MS Dashboard heta xboxdash.xbe

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X