Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbmp + widescreen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbmp + widescreen

Hejsan!

Jag har undrar om någon har lyckats få
    en skarp och bra bild i xbmp på sin
    widesreen-tv?

Vad kan man göra för att ordna detta?

Om jag kör tv´n i 4:3 så blir bilden
    mycket skarp och fin.

Planeras det för någon version som
    har stöd för widescreen?

Gratulerar till ett rejält "ansiktslyft"
    på hemsidan och forumet, ett lyckat sådant.

dolmen

Japp, om jag ställer om xboxen till "widescreen" i ms dashen och startar xbmp med tv:n inställd i widescreenläge så får jag finfin bild både i filmer och menyer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Widescreen i NTSC ser bra ut men i PAL 720x576 så kan du inte säga att fonterna och menyerna ser bra ut Hansi...såvida du inte bytt ut fonten mot en egen TTF då kan man få det se schysst ut..

Comment

Originally posted by wmadoss
        Widescreen i NTSC ser bra ut men i PAL 720x576 så kan du inte säga att fonterna och menyerna ser bra ut Hansi...såvida du inte bytt ut fonten mot en egen TTF då kan man få det se schysst ut..
        PAL, vad är det? :-)

Ja, det stämmer, i PAL läge blir det ju fult. Var så länge sedan jag hade boxen i PAL läge att jag glömde bort det.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X