Nån som vet hur man kan ändra text storleken på subarna de blev så små när jag installera nya Xbox Media Player 2.4 nån som har nån anning???
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Små subtitles
Collapse
X
-
Kolla din gamla skin fil i XBMP du hade kanske andra inställningar där i:
<subtitle>
<description>Truetype subtitle parameters</description>
<position>360,460</position> <---VAR PÅ SKÄRMEN TEXTEN SKA VISAS
<fontheight>23</fontheight> <---FONT STORLEK
<color>0XFFFFFFFF</color> <---FONT FÄRG
</subtitle>
Du kan även kopiera över med den gammla in på den i XBMP 2.4"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
-
nån som vet hur man ändrar storleken på subtitles när man kör subtitles av typen "MPlayer" istället för "TrueType"?
MPlayer-subtitles är mycket finare än de kantiga TrueType-motsvarigheterna, men, som sagt, jag vet inte hur man byter storlek eller position på dem, hittar inget i skin.xml heller... nån som vet?
- Citat
- Flag
Comment
-
Nej, det där förklarar hur man gör för *truetype* subtitles, har redan prövat och det går bra. För MPlayer måste man däremot ladda hem större typsnitt. Det har jag gjort och det gick bra.
Dock har jag nu ett nytt bekymmer; hur ändrar man positionen på MPlayer-subtitles? Vore ju trevligt om man kunde positionera dem i det svarta under bilden (om man har 4:3 TV).
- Citat
- Flag
Comment
-
Det är ju det jag har skrivit i min tråd överst, hur man skall göra!
TrueType kan du ta en i datorn typ verdana som jag gjort, kanske var lite otydlig ang det tråden ovan?!
<subtitle>
<description>Truetype subtitle parameters</description>
<position>xxx,xxx</position> <---VAR PÅ SKÄRMEN TEXTEN SKA VISAS
<fontheight>23</fontheight> <---FONT STORLEK
<color>0XFFFFFFFF</color> <---FONT FÄRG
</subtitle>
xxx,xxx=valfri position typ 560,460"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
jaaaa men du haaar *truetype* subtitles, inte *mplayer* subtitles. det är *skillnad* på *truetype* subtitles och *mplayer* subtitles.
du pratar om *truetype* subtitles, jag frågar om *mplayer* subtitles.
de parametrar du pratar om gäller *truetype* subtitles, jag efterfrågar information om hur man positionerar *mplayer* subtitles.
*mplayer* subtitles är en annan sorts subtitles (inte *truetype* subtitles) med bättre kantutjämning, till synes mha alfa-kanaler.
- Citat
- Flag
Comment
-
när jag väljer MPLYER så får jag samma gula textstorlek som när jag väljer det andra, fasst då i själva filmen inte i det svarta."Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment

Comment