Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Relax funderingar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Relax funderingar

Hej!

Drog igång Relax häromdagen. Fungerar kanon, vet inte hur jag klarade mej utan det innan

Däremot undrar jag om det går att lägga till flera utdelningar, alltså säg att jag har tex filmer på två olika partitioner. Går det att få upp bägge i xboxen?

//Highscore
    Life's a Journey, not a destination...

Du gör en virtuell share i relax, så att t.ex. d:\film hamnar under movies\film och e:\tvserier hamnar under movies\tvserier.

Med den strategin behöver du aldrig ändra i boxen.

Om du vill kan du konfigurera "hur många shares som helst" i boxens config.xml, men det är ju onödigt krångligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hur lägger man upp virtual shares då?

Som det är idag har jag två shares: d:\stuff\music och d:\stuff\movies.

Jag provade dels att göra nya shares som "underkataloger" till dessa, dels att dra flera olika mappar till dessa shares.
      I det första fallet fungerade inget alls och i det andra hittar den fortfarande bara det som ligger i d:\stuff\movies\

Är det pga att den sharen heter just d:\stuff\movies eller finns det någon annan förklaring?

Hur gör man rent praktiskt för att få det att fungera?

Lite röringt det här blev men hoppas ni förstår...

//Highscore
      Life's a Journey, not a destination...

Comment

Du behöver inte ha ngr virtuella kataloger alls om du gör så här i stället, du hänvisar direkt till katalogerna på dom olika partionerna.
        EX:

<share>
        <name>Relax Share E:</name>
        <url>E:\Movies@192.168.100.203</url>
        <cachesize>1025</cachesize>
        </share>

<share>
        <name>Relax Share F:</name>
        <url>F:\Movies@192.168.100.203</url>
        <cachesize>1025</cachesize>
        </share>

Det är ett sett du behöver inte dela ut ngr virtuelle kataloger alls då!
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X