Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ljud ur sync, xvid-film i xbmp från sd3.6, idé någon?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ljud ur sync, xvid-film i xbmp från sd3.6, idé någon?

När jag kör cd-rw med The Two Towers + swe sub på min xbox i mediaplayern (installerad från sd3.6) så är ljudet ca 1 sek ur sync. Har provat samma skiva i min dator där det funkar ok. Har kört brända divx i xboxen utan prob också. Någon som har nån idé om vad jag kan göra? (är grön på xbox, lödde dit och installerade igår -är i övrigt KANON-NÖJD!)

/Frippe

Prova trycka upp/ned/höger/vänster på styrkorset.

Då ändrar du synken för ljud och subtitles, kommer aldrig ihåg vilket håll som gör vad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Wohoo, funkar perfa! Hade missat att det gällde ljud också, inte bara texten. Jag kan lugnt säga att jag är mycket nöjd med att slippa köra filmerna via datorn, bara xboxen och tvn i vardagsrummet. T.o.m. min sambo tycker nu om mitt xbox köp! (tyckte att min förklaring om att vår son behöver en spelkonsol var lite löjlig, han är 3 mån.. )

Nu ska jag berätta för mina bröder att dom också behöver en xbox med chip..

Comment

Någon som vet om samma funktioner finns på DVD fjärrkontrollen?

Comment

Ja, om jag minns rätt så används upp-ner-höger-vänster knapparna på den...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X