Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fjärrkontrol till mediaplayern? (urgent!)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fjärrkontrol till mediaplayern? (urgent!)

Funderar på att skaffa mig en fjärrkontroll till min xbox idag så jag skulle vara tacksam för ett snabbt svar

fungerar fjärrkontrolen med mediaplayer 2.4 ?
    kan man stänga av strömen (on/off) med hjälp av fjärrkontrollen?

tack

/Magnus

Ja den funkar där.
    Nej du kan inte stänga av finns ingen on off knapp, men man kan gå ut i dashboarden & stänga av den där
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tack !

tack för ditt snabba svar!

Comment

Har för mig att det finns ett par små ikoner längst ner i huvudmenyn på xbmp, en för reboot och en för shutoff.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

En är till EXIT till Dashboard & en är för SHUTDOWN
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Funkar den till XMP 2.3 också? Fungerar den tillfredställande dessutom, eller är det mest allmänt jobbigt?

Comment

Jag använder en programmerbar fjärrkontroll till allt i vardagsrummet inklusive xboxen. Fungerar suveränt.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Funkar dock inte i dvdx

Comment

Originally posted by pege63
                  En är till EXIT till Dashboard & en är för SHUTDOWN
                  Beror iofs på hur man konfat xbmp, använder man xbmp som dashboard så konfar man den oftast till att göra reboot på vänstra som Hansi sa.

Och det går att använda fjärren i dvdx också dock inte om man vill använda XBOX LIVE (den dashboarden går inte att patcha med dvdx).

Comment

universalfjärr

Hansi, om jag får vara så fräck och fråga =)
                    Vad använder du för programmerbar fjärrkontroll och funkar den bra till alla apparater i vardagsrummet? Är själv ute efter en men vill inte betala en smärre förmögenhet för en fjärris.

Comment

Jag har en übervärstingfjärr som styr alla apparater inkl belysningen i rummet, med både direkt IR och möjlighet att sända RF till en RF mottagare som sedan skickar IR till en/flera av 6 anslutna IR-sändare.

http://www.theatertouch.com/products/t2.shtml

Jag är så beroende av den att när den första jag hade av någon anledning tappade signalstyrka så beställde jag en ny med UPS EXPRESS frakt till dagen efter...

Och då har jag även en Philips Pronto som av många anses vara den "ultimat" fjärrkontroll...

Comment

Funkar åxå med en MEMOREX 6 in 1 att stänga av & sätta på ejecta DVD i xbox

Comment

Originally posted by pege63
                          Funkar åxå med en MEMOREX 6 in 1 att stänga av & sätta på ejecta DVD i xbox
                          Vet inte om jag förstår riktigt vad du skrivit men sätta på xboxen klarar du inte med en fjärrkontroll om du inte moddat den med en IR-mod.

Comment

Hur får du Eject att funka?

Comment

Fjärr i DVDX

Hejsan,
                              Min fjärr fungerar då inte i DVD-X i varje fall.
                              Är det något speciellt man måste göra för att det skall fungera eller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X