Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CD och DVD media för XBox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• CD och DVD media för XBox

Jag har testat alla olika fabrikat av hembrända CD-R, CD-RW (några no-name, fuji samt traxdata) samt några fabrikstillverkade data CD i min Xbox, Executer light . Ingen går att läsa - boxplorer hittar ingenting på skivan. Detsamma gäller mina DVD+RW skivor (jag har en Phillips DVD+RW). En DVD-R som min kompis brände en hemvideo på fungerar dock.
    Har någon tips på lämliga CD-R, CD-RW samt DVD+RW fabrikat att testa och info var man kan köpa dem?

MVH

Har för mig att dessa skivor ska fungera utmärkt med xbox :

hxxp://www.bulkdvd.net
    Who dares wins...

Comment

Tack för tipset, men de verkar bara ha DVD-R, jag har en DVD+RW.
      MVH
      John

Comment

Hej!

Har själv en Philips DVDRW228K brännare och har bränt alla möjliga skivor utan problem, men de DVD+R och DVD+RW jag kör med är Verbatims skivor.

Skall tilläggas att jag har en X-Box 1.1 X-ecuter Pro 2.1 med Samsung DVD

/Plex
        Last edited by Plex; 2003-08-08, 03:55.

Comment

Hej,
          Jag har tyvärr Philips första version, vad den nu heter, som inte klarar +rw. Men jag ska testa med Verbatim.
          /John

Comment

Jag menar förstås att den inte klara +R, vara +RW.

Comment

Nu har jag kommit på var felet låg. Det var inte i skivorna, man måste bränna på ett särskilt sätt. I Nero ska man välja DVD-ROM (UDF) och ckecka rutan "Force DVD-Video compatibility mode, required for Xbox". Då fungerade det. Kanske något för FAQ, eller är det en självklarhet för de flesta?
              John
              Ps hittade detta i en manual för Xbox media player.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X