Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Mappa upp så att t.ex. J:\ på din relaxserver pekar till det du vill dela ut från en annan dator (gör en mappning), sedan delar du ut J:\
Hansi, kan du eller nån annan förklara det där lite mer med att "Mappa upp"
så en nybörjare som jag förstår ?
Har fått XBMP & relax att fungera på den dator som har relax installerad men inte från dom andra i hemmanätverket ....
Vore mycket tacksam för tips och beskrivning
Dela ut t.ex. c:\mp3 från dator#2 (datorn med mp3-låtar, men utan relax)
Anslut nätverksenheten \\dator2\mp3 till en "bokstav" på dator#1 (datorn med relax), t.ex. J:\
Dela ut J:\ som en virtuell mapp under "Music" i din relax.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Dela ut t.ex. c:\mp3 från dator#2 (datorn med mp3-låtar, men utan relax)
Anslut nätverksenheten \\dator2\mp3 till en "bokstav" på dator#1 (datorn med relax), t.ex. J:\
Dela ut J:\ som en virtuell mapp under "Music" i din relax.
Jag vet inte vad jag gör för fel men allt ser bra ut i menyn. filerna finns där osv men när jag skall starta en av filmerna så händer inget , det blir bara svart....
Debugloggen säger att filen inte kan hittas ?
Tackar för denna guide! Vill bara påpeka att du kunde nämnt att man kanske fick ändra lite på <address> och <gateway> mm. i config då jag var tvungen att ändra detta.
Kan jag köra relax om jag har kopplat xboxen via en switch? Har bbb och således har boxen en egen extern ip-adress. Men den är ju dynamisk, så den ändras efter varje gång boxen har varit avstängd. Hur gör jag då?
Vad är det för fel ? den får kontakt med datorn och sedan blir den ifrån slagen
snälla hjälp
<local>
<!-- remove the asterisks to set local ip address and gateway statically -->
<address*>192.168.1.2</address*>
<subnet*>255.255.255.0</subnet*>
<gateway*>192.168.1.0</gateway*>
<nameserver>192.168.1.1</nameserver>
<playlists>$HOME\playlists</playlists>
<timeserver*>207.46.248.43</timeserver*>
<cddbserver>194.97.4.18</cddbserver>
<thumbnails>$HOME\thumbs</thumbnails>
<bookmarks>$HOME\bookmarks</bookmarks>
<subtitles>$HOME\subtitles</subtitles>
<cddb>$HOME\cddb</cddb>
<imdb>$HOME\imdb</imdb>
</local>
Hejsan!! Vet någon va man kan ladda ner xbmp för den ja laddade ner på xbins ftp grejs kanske inte va så bra tror jag .... Men funkar inte relax i xbmc? isåfall ska man följa samma guide lr e det inte samma sak?
//Jimmy
Comment