Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem - IMDB med Telia ADSL & Router.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem - IMDB med Telia ADSL & Router.

Börjar att tröttna nu...

Tycker jag har kollat runt på massor olika guider på nätet.

Någon som vet om det överhuvudtaget går att få igång Shoutcast internetradio & IMDB featuren om man använder Telia ADSL (inloggning). Har också en router (D-link) och Win-98.

Ser ut som om det stora problemet är att xboxen inte kan få någon IP ut mot omvärlden

Någon som har råkat ut för samma problem?

Routern skall se till att boxen får ett internt IP (t.ex. 192.168.1.123) som sedan översätts av routern till ett riktigt IP.

Ditt problem är antagligen att du inte fått DNS att fungera. Om routern fungerar som "dns forwarder" så kan du ställa in routerns IP som dns. Annars måste du kolla vad Telia har för DNS och ange det i xboxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X