Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två nätverkskort, delad internetanslutning?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Två nätverkskort, delad internetanslutning?

Hej!

Har XBOX:en ansluten till PC:n via separat nätverkskort. Ett annat nätverkskort är anslutet till mitt bredbandsjack. Nätverksanslutningen till XBOX:en är inställd på statisk ip. Nätverksanslutningen till internet är dynamisk.

Min fråga är om det går att dela internetanslutningen (kör Win XP pro) så att XBOXen hittar anslutningen till internet? Jag har inga problem att spela nätverksspel via X-Link t.ex., problemet är att t.ex. Avalaunch och XBMP inte hittar nån internetanslutning. Jag vill t.ex. kunna lyssna på shoutcast utan omvägen via RelaX, att Avalaunch skall kunna hämta newsfeeden, kunna ansluta till irc osv.

Är detta möjligt, och isåfall hur?

Mvh
    Fredrik B

Aktivera internetdelning på din pc och ange din pc:s ip-adress (för nätverkskortet som boxen är kopplat till) som default gateway på xboxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack

Tack!
      Funkar nu.

/Fredrik B

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X