Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OBS! Gå INTE in i MS DASHBOARD med chipet aktiverat efter LIVE uppdatering...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Re: OBS! Gå INTE in i MS DASHBOARD med chipet aktiverat efter LIVE uppdatering...

Originally posted by Hansi
    Till alla som använder XBOX LIVE på en chippad xbox!

Nästa gång ni går "Live!" är sannolikheten stor att MS Dashboard uppdateras till version 2.0.

Den versionen av MS Dashboard går AUTOMATISKT ut på Live, vilket innebär att det räcker med att starta MS DASHBOARD på sin chippade XBOX (t.ex. från evo-x menyn) för att xboxen skall bli svartlistad på live-servrarna.

Vi kommer skriva i den här tråden allteftersom vi hunnit testa mer själva samt läst vad som skrivs i andra xbox-forum på nätet. Det är bättre att några av våra lab-xbox blir banned än att era blir det!
    Men kommer det att fungera om man stänger av chippet?

Comment

Ja det fungerar om du kan stänga av dit chip och ändå boota Ms-dashboard.

Detta är JÄTTELÄTT att fixa. Det står redan i denna tråd.

Ändra under settings i Ms-dash till "Auto sign in" = "No"

Comment

Det enklaste är väl ändå som någon skrev att bara ha nätverkskabeln inkopplad när man är säker på att ej chippet är igång. Jag har matrix-chippet så mitt stängs av med hjälp av reset intryckt efter att ha startat ett org.spel.

Comment

Så om man stänger av sitt chipp så har man sitt på det torra eller?

Comment

Ja. Än så länge...

Comment

Ny BIOS X-ecuter 2 4980 minimerar (eliminerar?) risken att bli bannad från LIVE!

Med X-ecuter 2 4980 kan boxen inte gå live utan att man stänger av sitt chip, därmed bör man inte kunna bli avstängd från LIVE så länge inte Microsoft bestämmer sig för att kolla efter andra tecken på modifierad box än vilket BIOS man använder.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

http://forum.psxcare.com/support/sho...threadid=11790
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

När boxen går ut på live vilken adress är det den ansluter till, tänkte spärra den adressen så att jag inte råkar ansluta med chippet påslaget.

Min x-box är ansluten i en router så jag tänkte att det skulle vara lättare att spärra en adress istället för att ta ur nätverkskabel så fort jag inte använder den.

Comment

Originally posted by ollo
                    När boxen går ut på live vilken adress är det den ansluter till, tänkte spärra den adressen så att jag inte råkar ansluta med chippet påslaget.

Min x-box är ansluten i en router så jag tänkte att det skulle vara lättare att spärra en adress istället för att ta ur nätverkskabel så fort jag inte använder den.
                    Ehh, läste du inte hela tråden? Jag skrev ju precis att X-ecuter 2 4980 bioset löser problemet...

Comment

Originally posted by ollo

Jag tror att M$ använder speciella portar som inte används till något annat. Om du kan lokalisera dessa, borde det räcka att blocka dem. Fast den där andra lösningen som nämndes kanske är ännu bättre...

Comment

Jag får ingen Ip-adress av min Xbox, det står bara 0.0.0.0. Vad ska jag göra???

Jag har nyss bytt hårddisk och jag har installerat in nyaste Evox men jag kan inte skapa ett nätverk mellan min dator och xboxen. Jag får ingen IP-adress av min Xbox, men jag fick det förrut men sen krasade min evox ihop och jag fick lov att installera om det. Vad ska jag göra???????

Comment

Ett enkelt nybörjar trick, gå in i din evox.ini fil skriv in ditt ev IP nr ex nedan:
                          SetupNetwork = Yes
                          StaticIP = Yes
                          Ip = 192.168.100.202
                          Subnetmask = 255.255.255.0
                          Defaultgateway = 192.168.100.1

Spara starta om
                          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Evo-X

Om jag har fattat det här rätt så är allt lugnt så länge man kör för ändamålet lämplig mjukvara i vanliga MS Dashboard när man ska spela Live, ex. Halo eller Midtown Madness 3 som man fick med, men om man startar från Evo-X menyn så är man rökt! Är det rätt uppfattat? (På bägge punkterna?)
                            Mvh
                            Tommy

Comment

Jag letatde lite på nätet och hittade en hel del inlägg i olika forum som talade om dessa portar för live.

UDP 88
                              UDP 3074
                              TCP 3074

Den modige kan stänga av dessa för utgående trafik och prova.

Skyll inte på mig bara.

Comment

Mitt tidigare inlägg

Hej allesammans...

Jag skulle faktiskt behövt svar på mina frågor i mitt tidigare inlägg, precis som alla andra så vill jag inte riskera nåt, men jag vill gärna prova Live om möjligt.

Om ni tycker mina frågor var svåra så får jag väl förenkla dem, men säg så då tack.

/Tommy
                                Mvh
                                Tommy

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X