Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

link mellan pc och box död ???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• link mellan pc och box död ???

Har kopplat in boxen på hemnätverket via en roter (d-link di-604).
    Även pc'n och bredbandmodemet är kopplat till routern.
    Allt går bra förutom att boxen inte är i nätverket?.
    Ingen diod på boxens plats på routern lyser överhuvudtaget?.
    vad är problemet?
    trasig xbox?
    har provat flera kablar och startat om routern m.m.
    snälla hjälp !!!.

pillaradict

har det funkat nån gång eller har du precis satt upp kopplingen?
    Har du rätt IP satt i boxen? Är det statisk eller tilldelad via dhcp?

Comment

Original inlägg av whopper
      har det funkat nån gång eller har du precis satt upp kopplingen?
      Har du rätt IP satt i boxen? Är det statisk eller tilldelad via dhcp?
      Jag har precis kopplat in boxen i mitt fungerande nätverk.
      Routern har dhcp som vanligt och xboxen står inställd på dynamisk ip!.
      Men dioden på routern där boxen är kopplad till lyser aldrig???.

Det står i boxens settings "no link" ??
      vad kan det vara ??

pillaradict

Comment

Kolla att du har en vanlig "rak" oskärmad tp-kabel, helst under 5 meter medan du testar.

Prova att köra "enable network = no" i evo-x inställningarna, spara, boota om, ändra tillbaka till "yes", spara, boota om.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
          Kolla att du har en vanlig "rak" oskärmad tp-kabel, helst under 5 meter medan du testar.

Prova att köra "enable network = no" i evo-x inställningarna, spara, boota om, ändra tillbaka till "yes", spara, boota om.

borde inte router dioden lysa där boxen är inkpopplad? den gör inte det?.
          har provat med korta kablar vanliga utp också?.

Comment

finns det något sett man kan kolla att boxens nätverks kort är ok ????
            boxen är 2 veckor gammal skulle vara konstigt om den var trasig ?

Comment

En fråga för säkerhets skull! Din box är väl chippad eller flashad?
              I så fall prova att byta plats mellan PC och Xbox i routern... gör det någon skillnad ?

Är du säker på att din interoperatör kan dela ut flera IPs via DHCP? Du kanske bara får 1 ?

Skaffa dig ett 'skin' till EvoX som visar din IP-adress.. prova att pinga det IPet från din PC!

Testa även att sätta ett statiskt IP i din Box och din PC.. funkar det nu?

Comment

En fråga för säkerhets skull! Din box är väl chippad eller flashad?
                I så fall prova att byta plats mellan PC och Xbox i routern... gör det någon skillnad ?

Är du säker på att din interoperatör kan dela ut flera IPs via DHCP? Du kanske bara får 1 ?

Skaffa dig ett 'skin' till EvoX som visar din IP-adress.. prova att pinga det IPet från din PC!

Testa även att sätta ett statiskt IP i din Box och din PC.. funkar det nu?
                Vad menar du att min isp bara ger mig ett ip? ,det klart jag bara har ett ip men rotern körs i DHCP och kan ge hur många ip som hellst!.
                Ja den är chippad med xbit och kör evo bla bla bla... ursäkta men något är fel med linken mellan routern och boxen hur jag än gör???.

pillaradict

Comment

Original inlägg av jonnyr
                  Vad menar du att min isp bara ger mig ett ip? ,det klart jag bara har ett ip men rotern körs i DHCP och kan ge hur många ip som hellst!.
                  Ja den är chippad med xbit och kör evo bla bla bla... ursäkta men något är fel med linken mellan routern och boxen hur jag än gör???.

pillaradict
                  En ISP kan åxå ge ut flera IPn, t.ex. 5 st från BBB. Men du kör uppenbart NATade IPs. Vad har du för IP på boxen då? Får din box nåt IP från routern eller ligger den kvar med standard 192.168.0.3? Om du installerar ett EvoX skin som visar din IP så kan du få lite klarhet om det funkar LR ej (Blackbolt är t.ex. ett sånt skin: www.allxboxskins.com.)

Comment

HjÄlp HjÄlp Blir Galen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ISP kan åxå ge ut flera IPn, t.ex. 5 st från BBB. Men du kör uppenbart NATade IPs. Vad har du för IP på boxen då? Får din box nåt IP från routern eller ligger den kvar med standard 192.168.0.3? Om du installerar ett EvoX skin som visar din IP så kan du få lite klarhet om det funkar LR ej (Blackbolt är t.ex. ett sånt skin: www.allxboxskins.com.)
                    Routern ger ut ip till allt utom xboxen ????
                    dioden lyser aldrig på boxen eller routerplattsen där boxen sitter.
                    Ja ! jag har en rak tp provat både rak och twistad allt 1m/3m m.m????.

Snälla deperat! börjar tro att boxens nätkort är paj, den är 2 veckor gammal!!!.
                    Blir snart galen !.
                    HJÄLP HJÄLP !!!!.

Pillaradict

Comment

om du köpte den chippat så har du väl garanti? kräv ett nytt kort e 99% säker på att d e dött d ska juh lysa även om inte en enda inställning är rätt så länge kabeln e ok o routern e på... nån mer som håller me?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X