Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätverk mellan Xbox och Pc med två nätverkskort

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nätverk mellan Xbox och Pc med två nätverkskort

Nu har jag kollat runt lite på detta forum men inte hittat nåt svar.

Det är så här att jag vill koppla ihop xboxen till pc:n så jag kan komma åt internet på xboxen. Har två nätverkskort i datorn och undrar nu om det går att göra så som jag vill. En router verkar va ett alternativ men jag har ingen lust att lägga ut pengar på det.

Testade att brygga en anslutning mellan de två korten men det gick inte.

Tacksam för hjälp!

Starta internet connection sharing / internetdelning om du har det i ditt operativsystem (Windows XP).

Eller ladda hem winroute från http://www.kerio.com

Nätverkskortet du kopplar till boxen skall ha t.ex. ip 192.168.0.1
    Då skall boxen ha t.ex. 192.168.0.2 och default gateway 192.168.0.1 (pc:n är gateway)
    Subnetmask 255.255.255.0 på båda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Oj. Det tog inte lång tid. Det verkar funka nu. Testade så som du skrev redan innan men då ville det inte, skrev kanske fel siffra någonstans.

Tack för hjälpen!

Comment

Original inlägg av Hansi
        Starta internet connection sharing / internetdelning om du har det i ditt operativsystem (Windows XP).

Eller ladda hem winroute från http://www.kerio.com

Nätverkskortet du kopplar till boxen skall ha t.ex. ip 192.168.0.1
        Då skall boxen ha t.ex. 192.168.0.2 och default gateway 192.168.0.1 (pc:n är gateway)
        Subnetmask 255.255.255.0 på båda.
        Hej,

Min fråga är vad som är bäst om man vill ha ett trådlöst nätverk??
        Jag har bredband via telefonen som är koplad till datorn (Bredbandsbolagets 10mb) i ett rum och XBoxen i ett annat.

Hur lånt ifrån kan de vara för att det skall funka???

Tack / philip

Comment

Det beror helt på vilken dämpning väggarna har på signalen. Armerade hårdbetongväggar dämpar betydligt mer än tex gipsväggar.

Comment

Original inlägg av jallatralla
            Oj. Det tog inte lång tid. Det verkar funka nu. Testade så som du skrev redan innan men då ville det inte, skrev kanske fel siffra någonstans.

Tack för hjälpen!
            Har du BBB?

Comment

Jag har det ja.

Comment

Hur gör man ifall man kör 2 nätverkskort och jag kör
                DHCP på nätverkskortet som går till bredbandsmodemet/routern ??

HELP!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X