Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

låg överföringshastihet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• låg överföringshastihet

har provat det mesta som står här ang. låg överföringshastighet mellan pc och xbox..men inget hjälper!
    jag ligger på max 700 kbps till xboxet..

jag skulle verkligen vilja veta veta varför inget hjälper!!

jag har både pcn och xboxet uppkopplade, har provat med både router och hubb!

Exakt hur ser ditt nätverk ut? Jag skulle börja med och testa en korsad kabel mellan xboxet och datorn, för att sedan bygga på med fler och fler nätverkskomponenter. På så sett kan du eliminera nätverks-komponenter/vägar. Förutsatt att det blir snabbare med den korsade kabeln dvs =) om inte så ligger ju felet i datorn/xboxen. Kolla då inställningar(duplex? rätta masker?) och kabeln så att den är bra. Jobbade som nätverkstekniker ett tag och ibland hittade man faktiskt dåliga kablar hur osannolikt det än låter.

Comment

kolla vilken duplex hastighet nätverks kortet är inställt på

jag hade problem med min överförings hastighet
      ändrade från automatisk duplex till full 100
      gjorde hela biffen...
      ändringarna görs unde egenskaper för ethernet kort = det nätverks kort du har
      Mvh Larry

Comment

Kolla så att du inte har netlimiter på

Comment

Vad är netlimiter? Fungerar inte för mig heller???

Comment

ändringen från automatisk till Full Duplex 100 verkar ha satt fart på min FTP hastighet till Xboxen, bra tips!

Comment

fungerar inte.. Har bara ca 170Kb/s i överföringshastighet till boxen men från har jag full.

Comment

använd avalaunch när du ska FTP där får du högra hastighet än i EvoXdashen
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Men tror du det är felet?? Jag ken prova men jag är lite skeptisk.... Förut körde jag Med EvoX mot en annan dator med full hastighet...

Comment

Jag har oxå problem med detta. I början får jag 6 Mb /s... men efter en stund så går det ner till 400kb / s... OTROLIGT irriterande =/

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X