Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Kompressor"? Koppla ihop 2 boxar?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• "Kompressor"? Koppla ihop 2 boxar?

Jag fick höra att det är möjligt att koppla ihop flera/2 xboxar, och sen ansluta med båda dessa som en enda på nätet.
    Dvs i Halo så kan man köra 4 personer på 4 boxar, men för de på nätet så ser det ut som 4 personer på en box. Killen som sa detta kallade det för en "kompressor". Är jag totalt lurad eller?
    Det vore iallafall riktigt tufft, för att spela 4 på en TV är inte så upphetsande.
    /Alarinn

Nähä.. då antar jag att det inte finns
    /Alarinn

Comment

man får väll använda en hubb?
      PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
      inte att glömma FF serien ^^
      Övrigt:
      Xtag: fetalist

Comment

Vad jag vet så ska man kunna skaffa hubbar och koppla ihoppa flera styckna Xbox maskiner och Halo.

Så man sitter 4 spelare/xbox.
        Tror det är upp 8-16 spelare som kan lira samtidigt.
        Sånt internet Cafe finns i Skåne, där dom har 3-4 Xboxar kopplade till varandra och kör Halo i nätverk.

PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
        Xbox (Flashad, ej chippad)
        Xbox 360 (iXtream 1.2)
        EEE 901 WinXp

Comment

Original inlägg av Alarinn
          Jag fick höra att det är möjligt att koppla ihop flera/2 xboxar, och sen ansluta med båda dessa som en enda på nätet.
          Dvs i Halo så kan man köra 4 personer på 4 boxar, men för de på nätet så ser det ut som 4 personer på en box. Killen som sa detta kallade det för en "kompressor". Är jag totalt lurad eller?
          Det vore iallafall riktigt tufft, för att spela 4 på en TV är inte så upphetsande.
          Tror knappast det är möjligt då man måste koda om Halo för att det ska fungera.
          Köp en större TV eller Proj istället helt enkelt.

Comment

Varför vill du att det skall se ut som om 4 spelar på en box? Har du fyra boxar och fyra tv:ar och en bredband/adsl anslutning. Om du menar så och vill att alla skall kunna spel online samtidigt så är det bara att skaffa en router som du kopplar ihop med boxarna och uppkopplingen.
            SnIpPaWaLf HaS EnTeReD ThE BuIlDiNg

Comment

Original inlägg av sniperwolf
              Varför vill du att det skall se ut som om 4 spelar på en box? Har du fyra boxar och fyra tv:ar och en bredband/adsl anslutning. Om du menar så och vill att alla skall kunna spel online samtidigt så är det bara att skaffa en router som du kopplar ihop med boxarna och uppkopplingen.

Om du läser hans inlägg en gång till så förstår du lite bättre.
              Eftersom man bara kan ha 4st xbox:ar i Halo oavsett hur många spelare per box så vill han ha ett sätt så han sätter ihop flera xbox:ar så det ser ut som om det bara är 1 xbox så han kan lira mot andra via nätet. Antagligen så har dom små tv apparater så därför vill dom sitta 1st per tv.

Förstår själv inte vitsen då när vi kör xbox lan så tar vi bara 20":are och sitter 2 pers på varje. Går hur bra som helst. Kanske så att ni har problem med ögonen? Uppsöka optiker?

Comment

Original inlägg av Gelantious
                Kanske så att ni har problem med ögonen? Uppsöka optiker?
                Beställde faktiskt tid för 5 minuter sen, otroligt sammanträffande.
                Det går inte att spela med mer än 4 xboxar, det finns något som heter "multibox kompress" i XBC, men det är något helt annat. Spela halo med 4 boxar har jag redan gjort, brukar anordna små xbox-LAN hemma.
                Tack för alla svar iallafall.
                /Alarinn

Comment

Att det bara går att köra med 4 boxar på Halo kopplade inte jag av det han skrev...Jag är väll en av de få i skaran som tycker att halo inte direkt är något att ha. Väntar ivrigt på Fable....
                  SnIpPaWaLf HaS EnTeReD ThE BuIlDiNg

Comment

Jag är väll en av de få i skaran som tycker att halo inte direkt är något att ha

jag e åxå med i den skaran ........ nää ge mig nya Zeldat som kmr till GC 2005..... ååååååh längta........
                    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                    http://945gl.no-ip.org
                    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X