Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan ej få delad intenet anslutning att fungera HJÄLP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan ej få delad intenet anslutning att fungera HJÄLP

Hej Xbox vänner,

NYBÖRJARE PÅ NÄTVERK.

Jag har under lång tid försök få min xbox ut på nätet men ej lyckats.
    Jag har XENIUM instalerat i Xbox och kör via en switch till min dator. I datorn har jag ett nätverks kort och mitt modem är kopplat med USB. I datorn är USB modemet är inställt: "Optain IP adress automatic" och "Optain DNS Server adress automatic". Fungerar utan problem.

Mitt nätverks kort är inställt på IP:192.168.0.1 och Subnetmask 255.255.255.0. detta fungerar med min andra dator, men kan inte dela internet med den heller

Har provat alla inställningar på boxen men får det ej att fungera.
    HJÄLP JAG BLIR SNART TOKIG.
    Tacksam för all hjälp.

Vad är Default gatway?

Nybörjaren som bara vill få det att fungera...

Hej!

Default gateway är IP adressen till den burken som har internetkopplingen, och som kan dela med sig av den.

Har man en router som har internetkopplingen (via ADSL, kabel eller liknande) är det dens IP som är Gateway (t.ex. 192.168.0.1).

Eftersom din dator har ett USB-modem (Suger duktigt) och du kör ICS på den, så borde den datorns IP vara din gateway (gissar på 192.168.0.1).

Comment

fast han kör troligtvis inte nån dhcp på datorn och kör alltså på den ip:n som han får ifrån sin isp man kan kolla sin ip genom att skriva ipconfig i sin konsoll
      Detta är min signatur

Comment

Joo, det är väl riktigt, men USB modemet nyttjar ju inte ethernetkortet i datorn, och det är till det han kopplar Xboxen.........

Därför måste han köra ICS om Xboxen skall komma åt internet via USB-modemet på den datorn.

Comment

jo det är sant
          om jag var han skulle jag nog se till att sätta en statisk ip på eth0
          sen agerar nog han som gateway
          jag har själv aldrig använt usb modem så vet ej riktigt hur bra det fungerar
          Detta är min signatur

Comment

Tackar så mycket

Jag vill bara få det att funger.
            Jag förstår tyvärr inte så mycket av det ni säger.

Hur gör man för att "sätta en statisk ip på eth0"?

Vad är "dhcp"?

Mycket tacksam för all hjälp.

Comment

beror på vad du har för operativ
              har du Win XP eller nått sånt, win 2000 kanske?

har du det måste du ställa in på datorn att du ska dela internet uppkopplingen med andra på nätverket
              Last edited by mjao; 2004-07-18, 21:51.
              Detta är min signatur

Comment

Efter ca: 2000 försök fick jag det att fungera...

med delad internet uppkolppling mellan mina två datorer på nätverket. JAg har ej provat med xbox ännu.

Jag följde en guide på nätet för att få det att fungera. Jag installerade något som hete "netBEUI" på båda datorerna för att få det att fungera? Och så var jag tvungen att sätta ip på "detect automatic..." på min andra dator.

Nu här jag har dela uppkolppling melan mina datorer borede det "kanske" inte vara så svårt att få det att fungera på boxen med?

Men jag vet inte vilka inställningar jag ska göra?
                Någon som har något bra förslag?

JAg kör XP på datorn.

TAck för att du försöker hjälpa mig MJAO

Comment

en bra idé är att i xp använda hjälpfunktionen och söka på saker som tex dhcp och hur man delar uppkopplingen med andra på nätverket, har trots allt en känsla av att det är lättare att förstå ms pedagogiska beskrivningar än mina
                  Detta är min signatur

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X