Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Live eller vad???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Live eller vad???

Ja bor i Falun och vill spela xbox mot min polare som bor i Sthlm. Ska vi då köra xbox live? Jag har aldrig prövat det och undrar därför hur ja ska bära mig åt...?

Vi har chippade xboxar med evolution X. Har hör talas om xboxconnect, xbconnect, xlink. Men mer än så känner ja inte till...!

Behöver jag något annat speciellt program eller annan utrustning till xboxen?
    Vore tacksam för hjälp, eller om det finns någon bra länk som beskriver hur man ska göra!!!

Mvh Wei§müller
    Last edited by wei§müller; 2004-09-14, 13:04.
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

om ni har chippade boxar föreslår jag xboxconnect ( kostar inget ). Men vill ni lägga ut 500-700 kr på live så gör det. Men på Live måste ni ha orginalspel + ett chipp som går att stänga av. Xboxconnect kan ni spela med brändaspel, orginalspel och spel på hddn.

//macke
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

Comment

Har du någon länk eller dyl så man kan läsa lite om det där xboxconnect? låter ju väldans intressant!

mvh
      /Keff
      Hejsan hoppsan !

Comment

Original inlägg av mackeswissman
        om ni har chippade boxar föreslår jag xboxconnect ( kostar inget ). Men vill ni lägga ut 500-700 kr på live så gör det. Men på Live måste ni ha orginalspel + ett chipp som går att stänga av. Xboxconnect kan ni spela med brändaspel, orginalspel och spel på hddn.

//macke
        Xboxconnect låter fin fint! Vi kör båda med chippade xboxar, som är anslutna till router. Har du lust att beskriva lite mer ingående eller om det finns någon länk som tar upp detta.

Tack på förhand!!

Mvh Wei§müller
        sockan.se
        xbox v1.3
        Black jewel
        Silent Modd

Comment

KAI Evo 7 är bra.. www.teamxlink******** (engelsk site)

Comment

ja sköte på dc och hittade ett program som hette xboxconnetor. Är rätt??
            sockan.se
            xbox v1.3
            Black jewel
            Silent Modd

Comment

sök på xboxconnect4.( lr XBconnect4 vet inte vad det heter men nåt av det är det ). vet inte om xboxconnector funkar och hur det funkar.men xboxconnect4 funkar prima. har det själv. kasnke kan ta en match sen

//macke
              HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

Comment

Ska söka nu... Klart det blir match!
                sockan.se
                xbox v1.3
                Black jewel
                Silent Modd

Comment

http://www.xbconnect.com, finns en gratis och en betalversion av programmet! Nu ska jag kolla om jag kan trixa in detta i boxen.. *gnuggar händerna av förtjusning*
                  Hejsan hoppsan !

Comment

Original inlägg av Keffman
                    http://www.xbconnect.com, finns en gratis och en betalversion av programmet! Nu ska jag kolla om jag kan trixa in detta i boxen.. *gnuggar händerna av förtjusning*
                    Gött att höra! Jag har testat hela kvällen nu, men ja får det inte att funka! Programmet är instalerat och jag har connectat till xboxen. Men sen är ja bet!!

Lycka tilll!!! Tala gärna om hur du gjorde om det fungerade!

Mvh Wei§müller
                    sockan.se
                    xbox v1.3
                    Black jewel
                    Silent Modd

Comment

Leker med det nu.. adda mej på msn keffman_clean@*******.com om du vill ! Så kan vi kolla hur de går att starta spel o sånt oxå!
                      Hejsan hoppsan !

Comment

Fick det till att fungera! men det var ju kul i ungefär 5 sek för min ping var skyhög.. undersöker vidare..
                        Hejsan hoppsan !

Comment

Okey, Jag och en polare försökte få till det igår. Men de gick inge bra... Vi installerade xbconnect4 och det gick ju bra. Men när vi sen skulle gå in på någon "server" så gick det inte... Vi är båda amatörer på detta så nu stå vi liksom och stampar... utan att komma någon vart!

Ja har lagt till dig på min msn nu!

Mvh Wei§müller.
                          sockan.se
                          xbox v1.3
                          Black jewel
                          Silent Modd

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X