Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slutspelet på live me moddade/chippade boxar, switch el ingen switch.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Slutspelet på live me moddade/chippade boxar, switch el ingen switch.

Major Nelson spoke out today about the reason behind why Xbox Live has had some scheduled maintenance lately. It seems to be Xbox Live security enhancements are causing the interruptions; at least the interruptions are worth the hassle.

This gives me more time to finish some of those cool offline games I?ve been playing anyway.

The Xbox Live team has noticed and received reports from the Xbox Live community about users connecting to the Xbox Live service using modified Xbox consoles. In most cases, these users have used the modifications to gain an unfair advantage over other players, such as racing modified, faster cars in Project Gotham Racing 2. By doing this, users are breaking the Terms of Use that must be agreed to when a gamertag is created. The Xbox Live team will not tolerate this unfair activity and have taken steps to protect our community from this cheating.

Xbox Live has recently initiated additional security measures to ensure that those connecting to Xbox Live with modified hardware will be removed from the system. Modified consoles will be banned, and information about those banned machines will be tracked to prevent them from connecting to the service again.

It?s important to the Xbox Live team that we work to provide an environment that is free of cheating and gives all players an opportunity to compete fairly online, and that's why I wanted to ensure that the community knows this. Xbox Live constantly monitors for users attempting to bypass security measures and gain unfair advantages over other players, and will take additional action as needed.

Supposedly those with modified Xbox consoles can now be detected and banned switch or no switch.

Låter inte bra alls det där....

källa?

Comment

Xbox Live constantly monitors for users attempting to bypass security measures and gain unfair advantages over other players, and will take additional action as needed.
      Ska man tolka denna text så e det enda dom kommer att kunna hitta sådana som försöker fuska med t ex
      such as racing modified, faster cars in Project Gotham Racing 2.
      och kommer alltså inte att kunna hitta alla som använder modifierad box
      Detta är min signatur

Comment

Fungerar för mig forfarande iaf

Comment

Blev fetbannad igår trots att jag varken fuskat eller klantat mig och kört med en moddad bios på live... tror dom kollar HDD storlek nu... Eller kanske efter hemgjorda .XBE filer... kanske tilloch med Franska Halo 2 sparningar!?

Comment

heinrich Posted on Nov 9 2004, 08:12 PM
            Anyone bothered to check the halo2 .xbe ?

0x0041158C, "XboxHardwareInfo"
            0x00411594, "XboxKrnlVersion"
            0x00411770, "HalDiskSerialNumber"
            0x00411774, "HalDiskModelNumber"
            etc

Florerar en massa rykten nu om att Halo2 skulle kolla efter HD size, ska bli intresant och se om det ligger något i det. Måste införskaffa ett Live konto och testa om det verkligen stämmer.
            Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

nån mer som kört på live senaste??

Comment

Jag la in en ny EEPROM och nu funkar det... Har inte blivit bannad igen, men numera byter jag till Xbox orginal HDD när jag ska köra live. Blir jag bannad nu måste det vara en check på ursprungslösenordet för hårddiskens låsning... för det är satt till TEAMASSEMBLY nu

Comment

Original inlägg av CompuTerror
                  Jag la in en ny EEPROM och nu funkar det... Har inte blivit bannad igen, men numera byter jag till Xbox orginal HDD när jag ska köra live. Blir jag bannad nu måste det vara en check på ursprungslösenordet för hårddiskens låsning... för det är satt till TEAMASSEMBLY nu
                  e det inte jobbigt att byta varje gång du ska spela live?

Comment

Han kanske har extender eller vad den saken heter. Men jag håller med det låter lite väl mycket jobb för att kunna spela live. Jag har själv tänkt att skaffa live just pga Halo 2 men nu ser det inte så ljust ut. Nåja, man får väl fortsätta spela XBC

//macke
                    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

Comment

jag vill GÄRNA modda mitt xbox, så är det sant det som står? källa?

Comment

Original inlägg av Meduza
                        e det inte jobbigt att byta varje gång du ska spela live?
                        Jo, men vad ska man göra? Vill ju inte bli bannad igen... Dessutom tror jag att Halo 2 lägger in något i sparningen om man har chippet på och sedan när man går ut på live söker live igenom efter en Halo 2 sparning och sedan kollar om den körts med chip på... Jag är iallafall 99% säker på att live kollar hur stor hårddisken är numera, alternativt kollar hårddiskmodell. Dom har ju bara vad jag vet 2 olika hårddiskmodeller, förr en 8GB och numera 10GB Seagate (fast endast 8GB konfigurerade).

Funderar på att köpa en Xtender eller Xpander, så man lätt kan switcha mellan olika hårddiskar.
                        Last edited by CompuTerror; 2004-11-15, 18:36.

Comment

Jag kan meddela att det absolut har med hårdisken att göra & inget med Halo2 att göra. Min xbox funkade klockrent på LIVE tom nån dag innan releasen av Halo2 (det var då MS gjorde sina ändringar på LIVE). Nu har jag gett upp att försöka köra med min chippade box, skall göra så chippet är igång hela tiden, nu när jag köpt en orginal box som jag kör LIVE spel på. Orkar inte hålla på att grejja mer.

Comment

jag blev fetbannad från live igår närjag körde halo2.synd närman har så kul med live:-(

Comment

Läste nyss på http://www.intradream.com/ att man kan spela på live med moddad låda om man inte bytt hd efter den tidpunkt man skapar sitt livekonto. Iofs ska man ta detta med en lätt nypa salt då det inte baserar sig på en särskilt omfattande undersökning.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X