Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med FTP!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

men flash fxp säger att den inte kan öppna filen längre! kan det bero på filnamn! "da.vinci.code.avi" bör väl inte vara några problem?! har iofs prövat en jävla massa filer! formaterat om xboxen och grejer!

Comment

Kör DHCP (ICKE STATISK) på PCn skall det vara DHCP på xbox åxå, då ska du ha (StaticIP= No) på xbox, kolla din evox.ini:

SetupNetwork= Yes
      StaticIP= No
      Defaultgateway= 192.168.0.1 (som är din router/switch)

Ni som har D-Link Swichar/routrar av Trådlöstnätverk måste ha en specialkabel mot ADSL modemet för att det skall funka ut mot nätet, kabeln fås GRATIS när man ringer D-LINK supporten.
      Last edited by pege63; 2005-04-07, 12:02.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

det funkar fortfarande inte! kan jag pröva en annan dashboard och se om det funkar då? vad finns det för andra dash? avalaunch har jag hört talas om!?

Comment

Det här står i flashfxp när jag inte lyckas föra över filer!

[R] TYPE I
          [R] 200 Type set to IMAGE.
          [R] PORT 192,168,0,181,6,25
          [R] 200 Port command ok.
          [R] STOR fow.avi
          [R] 150 Opening BINARY data connection for F:\Videos\fow.avi
          [R] 426 Connection closed , file opening failed.
          [R] Transfer Failed!
          [R] PORT 192,168,0,181,6,28
          [R] 200 Port command ok.
          [R] STOR fow.avi
          [R] 150 Opening BINARY data connection for F:\Videos\fow.avi
          [R] Transfer Failed!
          [R] PORT 192,168,0,181,6,36
          [R] 200 Port command ok.
          [R] STOR fow.avi
          [R] Transfer Failed!
          [R] TYPE A
          [R] 200 Type set to ASCII.
          [R] PORT 192,168,0,181,6,37
          [R] 200 Port command ok.
          [R] LIST -al
          [R] 150 Opening ASCII data connection for ls /F/Videos/.
          [R] 226 free disk space under this directory : 241.819.451.392
          [R] List Complete: 54 bytes in 25,28 seconds (0,0 KB/s)
          Transfer queue completed
          1 File failed to transfer

Vad menas med att det här? [R] PORT 192,168,0,181,6,25 ??? har ip 192.168.0.149 på xboxen genom DHCP!

Comment

Alltså du har fått all hjälp du behöver för att det skall funka, gör det inte det ännu så kan felet ligga hos dig att du inte klarar av det, inget ont i det.
            Det skulle ta ca 10-15 min att konstatera var felet ligger, så omk du inte ens får kontakt med en korsad kebel menllan PC-XBOX så kan felet vara vad som helst av det jag skrivit ner inkl dig själv. sorry kan inte hjälpa dig om du inte vet hur/vad man gör
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

lol! får visst kontakt med en korsad kabel! är hårddisken som chabblar inte nätverket!
              men det utlägget du postade ovanför här var jävligt roligt, jag klarar inte av att hantera min xbox! det är nog mig det är fel på! shitt pommefritt! haha pojk du har humor!

Comment

Om man inte känner igen en kunskap eller saknar intresse för den, så är man inte heller mogen för vad den kunskapen kan ge en.

Jag har gett dig all tipps som kan vara av betydelse för dig, du har inte gett en enda skrymsle av uppgifter av att du tesstat det som jag har givit tipps på, så min slutsats är av att det är ovan skriven karaktär.

Sen är det upp till dig om hur du processar den informationen som givits dig, dömma av ditt svar så har jag min process av dig klar för mig.

Comment

kunskap? fan jag e utexaminerad civilingenjör, =P nämen den här diskussionen hamnade på fel nivå! tacksam för dem råd du har gett mig men inte varit till så stor hjälp eftersom jag redan vet hur man konfigurerar nätverk! nu låg ju felet i hårddisken vilket inte var så bra! .......sluta gnäll nu!! du får processa hur mycket du vill, men är ju onödigt att vara otrevlig.

Comment

stor i orden liten på jorden..........tacksamhet vet du om du nu visste allt det varför fråga då här? ja, ja over and out

Om du fixat felet kan du ju skriva det här så andra kan ta del av DIN kunskap

Comment

nu får du ge dig! jag har prövat det du gett mig råd om! tacksam för att du tar dig tid, men om du uppfattar det som att jag inte testat det du gett mig råd om så får det stå för dig! har ju efter vart råd av dig skrivit ett svar! sen att du uttrycker det så dumt att det är fel på mig så får det också stå för dig! den här tråden urartade i något väldigt olyckligt! Jag ber om ursäkt moderatorer det var inte min mening! ni kan gärna ta bort den! och tack pege för att du tog dig tid! UPPSKATTAS!

Comment

har inte sagt att det är FEL på dig du missuppfattar hela situationen helt.
                        Kanske fel i kummunikationen mellan oss
                        Menar om du fixat felet kan du ju skriva det här så andra kan ta del av DIN kunskap och erfarenhet av just detta fel, klart slut

Original inlägg av generalish
                        men flash fxp säger att den inte kan öppna filen längre! kan det bero på filnamn! "da.vinci.code.avi" bör väl inte vara några problem?! har iofs prövat en jävla massa filer! formaterat om xboxen och grejer!
                        ändra till "da vinci code.avi"
                        Last edited by pege63; 2005-04-12, 10:37.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X