Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Datorn hittar inte xboxet??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Datorn hittar inte xboxet??

Hmm idag va ja och köpt en korsad nätverkskabel som ja skulle koppla ihop datorn och xboxet med men när ja satt ihop dom och ställt in allt all ip osv så hittar inte datron den de gröna lampan lyser inte på nätverkskortet men när ja stoppar in modemet så funka de perfekt vet nån???
    XBOX

Klicka på mitt namn gå till min sida kolla efter nätverk läs igenom så får du svaret
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ja vet nu.. dom hade lurat mig på affären dom sa att twisade kablen va samma sak som den korade men idag så frågade ja så ja fick byta den i morron hoppas att de är de isf.
      XBOX

Comment

Original inlägg av xboxenergi
        Ja vet nu.. dom hade lurat mig på affären dom sa att twisade kablen va samma sak som den korade men idag så frågade ja så ja fick byta den i morron hoppas att de är de isf.
        men.... twistad och korsad e samma sak, däremot rollover är en helt annan sak.
        Detta är min signatur

Comment

Alla TP kablar är twistade, TP betyder Twisted Pair, dvs att trådarna är tvinnade parvis inuti kabeln.

Att TP kabeln är korsad betyder att de trådar som används för sändning respektive mottagning av data bytt plats med varandra i ena kabeländen.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Mm då är de ju fel kanske.. elle?? de sak va korsad inte twistad
            XBOX

Comment

Rak TP kabel är den vanligaste varianten och används mellan tex dator och switch eller vägguttag.

Korsad kabel används för direkt anslutning mellan två lika enheter, tex switch-switch eller nätverkskort-nätverkskort.

De flesta hubbar och switchar har minst en sk Uplink-port med möjlighet att byta mellan korsad/rak i själva kontakten.

Nyare nätverksenheter har sk Auto-MDI/MDIX på sina portar.
              Denna funktion känner av om kabeln är rak eller korsad och ställer om sig automatiskt.
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

jag skrev lite knasigt i min post. självklart är det som pege och hansi skriver (ibland undrar men om kontakten mellan hjärnan och fingrarna fungerar).
                det finns tre olika sorter:
                straight-through,
                cross-over och
                roll-over
                Detta är min signatur

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X