Windows 98 och korsad kabel direkt till xboxen, är det nå'n som vet om det funkar. Jag får i allafall ingen kontakt.Har läst och provatläst och provat och läst och provat igen.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
korsad kabel
Collapse
X
-
ja det är klart det funkar du får ju skriva in ett statiskt IP:
Win98:
Höger klicka på nätverks ikon på skrivbordet, se egenskaper. Du ser nu ngt som heter TCP/IP markera den, se egenskaper, skriv in IPnr, nätmask, gateway.
ex:
(PC)IP:192.168.15.2
(Xbox)IP:192.168.15.3
nätmsk: 255.255.255.0
gateway:192.168.15.1
FTP:
Klicka på FTP i totalcommander, ny anslutning,
session: XBOXEN
värddator: XBOX
anvnamn: xbox
lösen: xbox
Stäng av "Passive mode" i din FTP.
kör du Evolution X som dashboard eller XBMP (måste lösen vara i MD5)"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
-
Om det funkar för mig på det viset ska det funka samma på din, annars gör du ngt fel. Har du ändrat IP i xboxen i inställningar under settings?
<small>[ 23 May 2003, 11:09: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
Vi gör så här:
Två nätverkskort i datorn.
Det som du använder för boxen ska du ställa in "dela en internetanslutning". Detta gör då att du automatiskt fungerar som router och delar ut dynamiska ip:n till den anslutna enheten.
Ett plus med detta är att hastigheten till och från boxen går väldigt fort!
Vi har ca 11 MB/s från boxen till datorn och ca 8-9 MB/s till boxen från datorn.
- Citat
- Flag
Comment

Comment