Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ADSL till både PC & XBox?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ADSL till både PC & XBox?

Hej!

Hur ska jag koppla ihop en ADSL-anslutning till PC'n & XBoxen så att de bägge har InterNet, samt att det går att FTP:a emellan dom?

*Om jag ansluter ett till NIC i PC'n så möjliggör det väl bara PC'n att connecta InterNet samtidigt som jag kan FTP:a till XBoxen -men XBoxen blir väl utan InterNet?

Tack på förhand.

Mvh, Wilander.

Du måste ha en router som delar ip nummer till xbox och pc

Comment

Beror på vilken ADSL-tjänst man använder. Telia och Telenordia kräver router alternativt att man anger datorns (?) MAC-adress för att kunna använda tv-spel (Dreamcast, PlayStation2, Gamecube eller XBOX) online överhuvud taget, men eventuellt behövs inte router ens för att koppla upp både datorn och tv-spelet mot Internet samtidigt om man använder Tele2.

Comment

kanske detta är till <a href="http://evox.xboxhackz.net/evox/guides/body_basic_networking.html" target="_blank">hjälp</a>.
        Med ett Zyxel Prestige 645M ADSL Modem levereras förkonfigurerat med inställningar från aktuell ISP vilket gör att du kan använda det direkt vid leverans utan ytrerligare konfigurationer.

<small>[ 22 April 2003, 08:37: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Du kan köra med två nätverkskort i datorn och dela ut din internet anslutning till det andra kortet. Det är inga problem med att spela, skapa spel, eller ftp:a.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X