Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
med ett chippat xbox en del säger olika tex att man kan det om man har originaldisken kvar någon som kan svara på den frågan
har ett flashat bios från psxcare
För läs i vilket forum som helst tex xbox-scene.com om LIVE så vet du att man måste ha en unbannad eeprom för att kunna spela igen..och jag tror nog de vet vad de snackar om...
Jag ska ändra "hd key" på en annan box till helgen och jag har ingen annan box att ta "hd key:n" ifrån så vi får väl se om jag har en "jävla" tur igen då!
Har lite svårt att tänka mig att MS har koll på alla boxar som dom har sålt eller??? Skulle bli ett väldigt stort register eller hur??
Jag tror fan i mig att jag ska ändra "HD Key:n" på min box igen!
Tror att dom kommer att banna mig pga jag byter "box" hela tiden vet inte hur många gånger man får göra det!
Det är ju bioset som MS kikar i när man gör connect to LIVE.
Är det nått annat än original så får man spela den kvällen men nästa dag är man bannad. (Vet för jag har provat!)
Anledningen till att jag har provat är att jag chippar med strömbrytare åt folk och var tvungen att testa vad som händer om man kör med chippet på så jag skulle veta vad jag skulle säga åt dom som kom tillbaka och säger "Jag har INTE haft chippet på och nu funkar det inte att spela LIVE nå mer!"
Då kan jag säga till dom om du kör med chippet på får du skylla dig själv!
Det enda sättet som jag har blivit bannad på, är när jag har kört med chippet på!
Alltså tror jag (märk väl VET INTE!) att det måste vara bioset som dom läser eftersom innehållet på HD:n är det samma oavsett chippet är på eller av!!!
Om det är nån som har en annan åsikt är jag mer än nyfiken att höra den, så länge jag inte blir bevisad motsatsen kommer jag att fortsätta att tro (vilket jag VET att man ska göra i kyrkan!)
Comment