Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ANG x-box connet och Bostream

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ANG x-box connet och Bostream

Har satt i mitt andra nätverks i min burk nu och satt en sladd i min x-box så länge verkar det funka...har fått upp att jag kör 2 nätverksanslutningar

men fick typ unable to find host när jag testade lite kvickt med nått nhl spel... på bostream har vi ju inge loggin som telia har utan vi är online så fort vi slår på datorn... måste jag in och lägga in någon ip adress i x-boxen? för att få det att funka eller någon annanstans i datorn... eller ska det bara vara att köra?

EX:
    (PC nic1) IP: fr bostream
    (PC nic2) IP:192.168.15.2
    (Xbox)IP:192.168.15.3
    nätmsk: 255.255.255.0
    gateway:192.168.15.1
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Hej,

Har samma funderingar som trådskaparen. Är lite okunnig vad gäller nätverk. Vart pekar den gatewayadress som du angivit, dvs. vad representerar den adressen (192.168.15.1); en dator, en router, eller?

/fredrik

Originally posted by pege63
      EX:
      (PC nic1) IP: fr bostream
      (PC nic2) IP:192.168.15.2
      (Xbox)IP:192.168.15.3
      nätmsk: 255.255.255.0
      gateway:192.168.15.1

Comment

Gatewayadressen är helt felaktig eftersom det är din PC som är gateway som du kopplat nätverket. Så gateway skall också vara 192.168.15.2 för att exemplet skall fungera.

Men när man kör XB Connect spelar det ingen roll vad du ställer in för ip-adress. Spelen använder 0.0.0.1 som IP-adress när dom kör link.

Xbox connect programmet i din pc "lyssnar" på nätverket efter all trafik med den adressen, och tunnlar den till de andra spelarna du kopplat dig mot över internet.

Xbox connect hade även problem med sin server häromdagen, så dina problem berodde nog på att hela systemet var ur drift.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jävligt bra fråga tror inte den pekar någonstans så gateway ska nog snarare vara (PC nic2) IP:192.168.15.2

Comment

hmm

får man att det står x-box status found... då borde det funka va i x-box connect`?

Comment

Re: hmm

Originally posted by Nike
              får man att det står x-box status found... då borde det funka va i x-box connect`?
              Då menas det att xbconnect på pc:n har hittat boxen...
              Last edited by tross; 2003-08-25, 15:24.
              XBox: v1.1
              Dvd: Samsung
              Modchip: Matrix
              Bios: EvolutionX M7
              Hård Disk: 80Gb (Maxtor)
              Dashboard: EvolutionX 3921

Comment

hm

jaså.. men krävs det något mer eller
                för att det ska funka??
                ...ingen som lirar x-box connect som man kan prova att starta lite lir mot.. är ju bara halo spelare där typ

Comment

Re: hm

är det något fel på Halo då??? törs duu...
                  I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
                  XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
                  Screen : 103" (InFocus)
                  + en massa andra bra prylar.

Comment

ja kör på detta nu... har internet delat t både datorer som xbox...

Server NIC1 IP: från ISP
                    Server NIC2 IP: 192.168.0.1
                    XBOX IP: 192.168.0.30
                    XBOX Gateway: 192.168.0.1

sen har alla andra datorer i nätverket IP från 192.168.0.1 - 192.168.0.10 med samma gateway

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X