Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX Komponentvideokabel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Birkborkasson Visa Inlägg
    Det är väl ungefär det som gör det värt i mina ögon

Spel mm kör jag på 360 eller Wii nu, men XBMC är fortfarande varje moddad XBOX själ och hjärta och fungerar ju klockrent. Kör du det i 720p så blir upplevelsen bara ännu bättre.
    låter bra det sska skaffa ett och kolla. men känns lite trist att koppla ut wii:t bara. skaffade mitt första xbox två veckor sen och måste säga att xbmc är löjligt bra. ska bara försöka fixa så att den loggar in direkt på xbmc så är det fulländat. Btw om man köper en xbox fjärris går den bra att styra xbmc med?

Comment

Original inlägg av john.h Visa Inlägg
      Btw om man köper en xbox fjärris går den bra att styra xbmc med?

Ja!
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

om jag vill använda mitt souroundsystem så kopplar jag bara in videosladdara i PrYPb och en optisk kabel till recievern?
        ingår optisk kabel i "XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång" ?

Comment

Man kan ju köpa sig en Master Component Controller så slipper man plocka ut & in sladdar hela tiuden
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

ja, jag tänkte just på det. har ett wii och xbox.. men bara ett set ingångar på tvn, vad är en master .. kabel? och var finns de?

Comment

klicka här
              Last edited by pege63; 2007-10-27, 13:53.
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

kass bild med ny HD-pack

jag har ställt in allt i dash o så, i spelen får jag fin fin kvalle, men i xbmc blir bilden RIKTIGT usel, se på bifogad screen.. vad är det som kan vara fel inställt?

ni ser ju, ingen skärpa nånstans, pixligt o dant

Comment

Du får ju ställa in det i XBMC åxå

Comment

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
                    Du får ju ställa in det i XBMC åxå
                    vart ändrar man i xbmc?

Comment

Hej har köpt XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång.
                      Problemet är att jag får skuggbild när jag kör i 720p .
                      Någon som vet varför?
                      Funkar bra när jag kör i 1080i ,480i ,480p.
                      Och tror inte det är fel på kabeln hadde samma problem med komponent kabeln som är utan optiskt ljud

Comment

Köpte "XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång" för nått år sedan för att koppla xboxen till datorskärmen och för att använda den optiska utgången den dagen jag köper ett surroundsystem. Nu har jag skaffat en receiver med optisk ingång som klarar dolby digital 5.1.

Problemet är att när jag kopplar in den så får jag bara ut 2 kanaligt stereo ljud med den optiska utgången på denna kabel. Hur kommer det sig? Ok att det är digitalt men det skall väl även vara DD 5.1?

Comment

Original inlägg av Geck00 Visa Inlägg
                          Köpte "XBOX HD/Komponent-videokabel med optisk digitalutgång" för nått år sedan för att koppla xboxen till datorskärmen och för att använda den optiska utgången den dagen jag köper ett surroundsystem. Nu har jag skaffat en receiver med optisk ingång som klarar dolby digital 5.1.

Problemet är att när jag kopplar in den så får jag bara ut 2 kanaligt stereo ljud med den optiska utgången på denna kabel. Hur kommer det sig? Ok att det är digitalt men det skall väl även vara DD 5.1?
                          Aktivera 5.1/dolby digital i original ms dashboard
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för svaret, jag provade med det, valde "dolby surround" i MS Dashboard. Men det blir fortfarande bara stereo till recivern...?

Comment

Dolby surround är inte dolby digital/5.1

Om du inte får upp fler val än stereo och Dolby surround så är det fel på kabeln så att xboxen inte uppfattar att det finns en optisk utgång på den.

Comment

Den e knepig den där sladden för tydligen så får man bara stereo surrond när man kör me switchen på svhs men komponent så fungerar dd 5.1 men då blir spelens bild skum .. helkonstigt finns det ingen bättre sladd?, som det är nu so i XBMC har man switchen på comp och det blir kanon ska man spela så får man switcha om det fungerar ju men e som sagt lite knepigt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X