Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Det där kan man tro på hur mycket man vill, och desutom kommer squareenix och sony alldrig sjunka så lågt att dom kommer ge ut FF spel till microsoft och deras krysslåda, för övrigt så är inte rpg spel tråkiga, till skillnad från hjärndöda fps spel som halo och världelösa sport spel, inget slår ett bra prg spel med bra ljup, historia m.m.
Är ju iofs min egen åsikt, men dom som tycker tvärtom har FEL
Njo visst finns det ett fåtal rpg spel till Xbox, men inget som är värt att spela enligt mig.
under tiden man väntar på ps3an så kan man passa på att köpa upp ett lagger med billiga ps2 spel att dra igenom under tiden
För den som väntar på något gott väntar alldrig för länge
Men ofta FF är ngt att hänga i julgranen... Ett RPG (role-playing game) innebär att du spelar en roll, det gör du ju i alla spel, men det dem syftar på är utvecklandet av en roll, frihet att fatta egna beslut, gå egna vägar osv. Det existerar inte i FF och dylika japanska "roll"spel. Man får istället gå till pc-rollspel såsom Fallout-serien eller planescape torment. Jag vet att det är fel forum att skriva om det här men jag måste reagera på inlägg som pushar för Final Fantasy-serien, usch och fy, om det är sånt som är Ps3:s flaggskepp hoppas jag konsollen går i graven fort som attans.
Jag håller inte med om något av det du skriver, och jag orkar inte ens börja förklara för dig att ett rpg är så mycket mer en det du skriver, och varken Fallout eller något annat som jag kallar det "Leksaks rpg" har någon större chans mot titlar som FF,Xenosaga, wildarms m.m
Tycker det är otroligt korkat att ffXII ska släppas till ps2
samma kvartal som ps3 verkar komma ut.
Dom kunde gjort en Microsoft och uppat grafiken och släppt
det till releasen av ps3, där snackar vi drag plåster.
Comment