Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

360 kommer att fixas

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 360 kommer att fixas

Jag kommer att köpa en xbox 360 så fort den kommer ut. Sen ska jag ge den till en "kompis" som komer att fixa den. Han var en av de första som fixade boxar i swe utan chipp/löddning. Hotswap körde han och alla sa att han var dum i huvudet. Sen blev det många som körde likadana lösningar.

Han kommer att filma ingreppet och om han lyckas så ska han få behålla boxen och jag ska läga ut filmen.

//chaka[tNs]

"Lycka till" till din "kompis" då.
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Comment

lycka till med hotswapningen hoppas de går bra

Comment

Hur gick det? Det har gått två veckor nu.

Comment

han kommer int kunna göra de för än xbox 360 släpts :P

Comment

Tja han lät så "elajt" att jag tänkte att han kanske hade nått demo-exemplar redan :P

Comment

då hade han onekligen varit das über 1337-h4xx0rz0r. Så att säga.

Comment

haha lol
                Det är jag som ska ge den till honom, och den finns inte att köpa än. Så fort den kommer till SWE, då ska jag köpa en och ge den till honom. Så vi får alla vänta tills den släpps. Då kommer den kanske även dyka upp på *******.... lol

Comment

jag tror att chaka[tNs] har lite för stor mun jag!!
                  Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
                  Verbatim DVD-r 16x
                  Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

Original inlägg av zane
                    jag tror att chaka[tNs] har lite för stor mun jag!!
                    va stor mun.. du menar stor plånka!... han får köpa en till mig med så kan jag oxå gå lös med släggan =)..

Comment

nu finns ju 360 att få tag i, hur gick det för han ?

Comment

för HONOM

(Förlåt, jag kunde bara inte motstå)
                        Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Original inlägg av dezuria
                          nu finns ju 360 att få tag i, hur gick det för han ?
                          Med 99,99999 % chans så lyckades inte ingreppet.
                          Höjden av dumhet är att limma fast fötterna i taket och sedan försöka gå.

Comment

muppen tror ju att bara för att hans polare kan hotswappa, och sedan softmodda,(dööhh, det finns gamesave-exploitar, varför sitta och försöka time'a boot-sekvensen, när man stressat byter IDE-kabel??!!) så kan han exploita en 360. Tillåt mig att håna dig och din kompis... varenda unge, som nån gång har nördat in sig lite i xboxens värld, och läst en eller två tuts på xbox scene, KAN EXPLOITA/SOFTMODDA! krävs definitivt inga störe kunskaper för det. Jag kan softmodda, har gjort det på xboxar inom drygt halva kompis-kretsen...

Följande är endast hån, ingen sanning i detta:
                            Hmm, då kan ju jag också ta och kolla lite på en 360, och kanske t.o.m hotswappa hårddisken! Ja, det ska jag göra, medans jag är i farten så kan jag ju lägga in Pheonix Bios Loader (borde funka, xbox som xbox), kanske lite hackade fonts, med "embedded" kod till att köra Pheonix'en, osså ett M8 bios (hmm, undra om man ska ha M8 16, eller den andra versionen??). Sen lägger jag nog in avalaunch på hårddisken!

Följande är fortfarande ett hån, dock en hel del sanning i detta:
                            360'n kan man definitivt inte hotswappa på... Det fnns tex ingen anledning att hotswappa, då hårddisken inte är låst. Och INGET som ingår i bootsekvensen finns på hdd'n. Dashboarden ligger på ett chip, på mammakortet, svårt att lägga in nåt exploitat där...

Slutsats: (min åsikt)
                            Din kompis är lite smått efterbliven. Och du som tror på honom, är även på god väg att vara på samma nivå av IQ...
                            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                            Maxtor D-Max 200gig
                            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

HHAHHA, mycket lustig inlägg. Först och främst läs vad jag skrev från början innan du börjar ventillera dina åsikter på det här sättet. Min polare har gjort detta för ca. 3år sedan. Då du och liknande som har börjat läsa på olika forum inte ens hade en xbox. Bara med att du säger "Jag kan softmodda, har gjort det..." gör att du är patetiskt. Alla kan softmoda idag. Inget att vara stolt över.

Hursåmhelst så ser jag att trådet fortfarande lever och jag kommer att posta resultat om det händer nåt.

PS. Han har ett jobb nu och har själv köpt 360.

//chaka[tNs]

Original inlägg av Blixten100
                              muppen tror ju att bara för att hans polare kan hotswappa, och sedan softmodda,(dööhh, det finns gamesave-exploitar, varför sitta och försöka time'a boot-sekvensen, när man stressat byter IDE-kabel??!!) så kan han exploita en 360. Tillåt mig att håna dig och din kompis... varenda unge, som nån gång har nördat in sig lite i xboxens värld, och läst en eller två tuts på xbox scene, KAN EXPLOITA/SOFTMODDA! krävs definitivt inga störe kunskaper för det. Jag kan softmodda, har gjort det på xboxar inom drygt halva kompis-kretsen...

Följande är endast hån, ingen sanning i detta:
                              Hmm, då kan ju jag också ta och kolla lite på en 360, och kanske t.o.m hotswappa hårddisken! Ja, det ska jag göra, medans jag är i farten så kan jag ju lägga in Pheonix Bios Loader (borde funka, xbox som xbox), kanske lite hackade fonts, med "embedded" kod till att köra Pheonix'en, osså ett M8 bios (hmm, undra om man ska ha M8 16, eller den andra versionen??). Sen lägger jag nog in avalaunch på hårddisken!

Följande är fortfarande ett hån, dock en hel del sanning i detta:
                              360'n kan man definitivt inte hotswappa på... Det fnns tex ingen anledning att hotswappa, då hårddisken inte är låst. Och INGET som ingår i bootsekvensen finns på hdd'n. Dashboarden ligger på ett chip, på mammakortet, svårt att lägga in nåt exploitat där...

Slutsats: (min åsikt)
                              Din kompis är lite smått efterbliven. Och du som tror på honom, är även på god väg att vara på samma nivå av IQ...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X