Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HD-ready

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag tycker att våran biograf har bättre ljud än vi har hemma så för mig är det skillnad. Visst håller jag med om att de har stor bild. Men jag tycker att de borde ha projektorer som inte försämrar bilden bara för att bilden är stor!
    Kanske finns det sånna som kostar miljoner vad vet jag?

Comment

Eftersom i stort sett alla biografer fortfarande kör gammal hederlig "analog" teknik så är det inte så mycket biografen kan göra förutom att ställa in focus ordentligt.

Bildkvaliteten blir som den blir pga begränsningar i själva "filmrullen" och det faktum att den är kopierad i flera generationer från mastern eftersom man inte vill slita på mastern i onödan...

1 kopia av mastern, av den kopian görs x antal kopior, och av dessa görs xxx antal kopior som skickas till olika länder, som i sin tur gör en kopia, och sedan gör en textad variant, som i sin tur kopieras så att det finns flera examplar som kan visas i olika biografer samtidigt...ungefär så antar jag iaf att det går till...

Det finns digitala biografprojektorer också, har för mig att Star Wars EP1 (eller var det EP2) var den första helt digitalt inspelade långfilmen. Hur bra bilden blev i de digitala biograferna kan du läsa om i diverse forum, sök lite i avsforum så får du nog se en hel del åsikter om hur dåligt förståsigpåarna tyckte det blev...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

så sant

Här i Skellefteå har dom en Bio som sänder digitalt har inte sett bilden där men dom säger att de är grym bild

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X