Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 chip??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Enda sättet att vara 100% säker är att ge fan i att modifiera boxen och bara köpa originalspel.

Vill du kunna tanka och bränna spel själv (och sen spela Live) så får du gambla lite. Just nu är iXtreme 1.2 safe. Men skulle MS komma på något sätt att ändå se att du spelar kopierade spel så blir du bannad från Live. Det går inte att upphäva banningen med ett nytt firmware. Har du en gång blivit bannad så har du dig en offline-maskin sen (som går utmärkt att spela på, men inte Live).
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Det finns juh redan chip, All 360, Nme osv

Comment

• jag har ju sett att http://www.nme2.com/ har släppt variant 2 för 360 men de kanshe är sama problem som med de äldre att de inte funkar att updatera boxen å de ger de ju inget, men om jag flachar mitt 360 o de blir banat var ligger baningen på kan jag flytta hårdisken till en ny box o köra onlin från den
        Mina consoler:
        PS3 Slim 120GB
        Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
        Xbox 360 Elit Svart
        Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
        Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
        PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
        Xbox (chippad) svart
        Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
        Nintendo 64
        super Nintendo x2
        Nintendo 8-bitar

Dator:
        Core2 duo E6850
        2xDDR2 2GB PC6400
        MK Gigabyte GA-p35-ds4
        GF8800GT 512mb
        ipower extreme ed 600w
        500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Comment

• Jupp

Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
          jag har ju sett att http://www.nme2.com/ har släppt variant 2 för 360 men de kanshe är sama problem som med de äldre att de inte funkar att updatera boxen å de ger de ju inget, men om jag flachar mitt 360 o de blir banat var ligger baningen på kan jag flytta hårdisken till en ny box o köra onlin från den

Jajamen bara flytta över disken i den nya xboxen. finns några få som har fått sitt live konto spärrat men det är väldigt ovanligt.

Comment

• Problemet med NME-360 chippet är att den stänger av nätverksutg. eller usb utg. beroende på lödning. Det betyder också att streamning från t.ex PC kommer inte att fungera, eller om en HD-DVD är ansluten via USB och du kör trådlöst på den med wifi modulen så fungrerar inte HD-DVDn.
            Eftersom USB porten är "out of order"

Med detta problem så väljer jag att flasha dvdläsaren istället och vara försiktig istället. Och inte göra några uppdateringar INNAN jag läst i detta forum vid tidpunkten då uppdateringsmeddelandet visas på 360n.
            Last edited by 360RFUN; 2008-01-12, 01:37.

Comment

• Hmm, man kan ju spärra xbox360n i routern för all trafik mot WAN. Och från WAN till xbox360n, men då bör man nog clona ipadressen.
              Då fungerar ju streamingen som vanligt i nätverket.
              Last edited by 360RFUN; 2008-01-12, 01:39.

Comment

• Det vore intressant att veta om någon blivit utkastade från live med det nya NME V2.0 chippet. Jag funderar på det men just nu har jag Ixtreme 1.2, och jag undrar om MS kan se att jag har joxat med firmwaren fasten jag flashar om kryssboxen till orginalfirmwaren.
                En annan sak...vet nån något om svårhetsgraden med lödningen på chippet, det borde vara enklare än de gamla chippen.

hjärtliga lyckoönskningar I.P. Freely
                Last edited by Ip_Freely; 2008-01-17, 23:14.

Comment

• Nehe...Inget svar...Skit samma jag har fler frågor.

Jag har Ixtreme 1.2 nu och vill byta till nme v2, måste jag då bränna om alla spelen jag har nu för att kunna spela dem på nme v2?

Comment

• Jag skulle nog välja iXtreme 1.4 före NME whatever version chippning. Du lär få bränna om för att köra med NME, säkerhetssektorn måste ligga på en speciell plats på skivan vilket görs med nme associator.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Har inst NME V2.0 i X-box.
                      Är ju förmodligen helkörd,men hur kan man veta om chipet funkar.
                      Har laddat och packat upp med win,rar samt ext ss
                      sedan convert och till sisst merge med NME 360 associator 0,3d
                      Har kollat att LB är 1913760 samt att storlek är 7705657344.
                      Har bränt på 5sorters skivor alla +R DL,givet viss började jag med verbatin.

Comment

• Original inlägg av saga1 Visa Inlägg
                        Har inst NME V2.0 i X-box.
                        Är ju förmodligen helkörd,men hur kan man veta om chipet funkar.
                        Har laddat och packat upp med win,rar samt ext ss
                        sedan convert och till sisst merge med NME 360 associator 0,3d
                        Har kollat att LB är 1913760 samt att storlek är 7705657344.
                        Har bränt på 5sorters skivor alla +R DL,givet viss började jag med verbatin.
                        Tja hur man testar....
                        Prova kasta i ett NME patchat spel vettja
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X