Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
I progressivt läge ritas bilden upp i ett svep istället för hälften.
Bilden blir betydligt stabilare och man slipper "linjer". Bättre framerate blir det dock inte. Jag rekommenderar 720p före 1080i, däremot är 1080p en annan sak. Vilket PS3 kommer att använda!
720P är bäst till spel/rörliga bilder/video
720P är bäst om du inte har högre ÄKTA upplösning än 1280x720 i din projektor/tv/display.
1080i är bäst till stillbilder :-)
1080P skall du hålla dig ifrån, den dagen du råkar ut för en film i 1080P på utrustning som verkligen klarar av det kommer du bli skadad för livet och aldrig bli nöjd med bildkvaliteten på prylar som kostar mindre än en Koenigsegg :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
I progressivt läge ritas bilden upp i ett svep istället för hälften.
Bilden blir betydligt stabilare och man slipper "linjer". Bättre framerate blir det dock inte. Jag rekommenderar 720p före 1080i, däremot är 1080p en annan sak. Vilket PS3 kommer att använda!
ok du har rätt. Det ger inte bättre framerate, men stabilare framerate ^^
Hansi antar att du blandade ihop lite där. som 720P och 720P ehehe, Och att 1080i verkligen inte gör sig bra för bilder. Om du någonsin sett bilder från det så kan man se konstiga sträck runt saker som rör på sig.
Hansi antar att du blandade ihop lite där. som 720P och 720P ehehe, Och att 1080i verkligen inte gör sig bra för bilder. Om du någonsin sett bilder från det så kan man se konstiga sträck runt saker som rör på sig.
Jag blandade inte ihop något. Och mina bilder RÖR sig INTE, då kallar jag dom för filmer...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag blandade inte ihop något. Och mina bilder RÖR sig INTE, då kallar jag dom för filmer...
Tror nog allt du blandade ihop du har tex skrivit 720p 2 ggr. Och det jag menar med att det blir sträck runt är såklart om man tar en 1080i still bild av en 1080i film.
Men interlaced är nått som framtagit för att spara lite prestanda men endå ska se så likt ut p som möjligt. Interlaced är alltså nått som är gjort för film och inte bilder.
Först en förklaring på 720p; att det passar bäst till spel/rörliga bilder/video
Sen att 720p är bäst att använda av alla andra upplösningar (om man inte har ÄKTA högre upplösning)
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Först en förklaring på 720p; att det passar bäst till spel/rörliga bilder/video
Sen att 720p är bäst att använda av alla andra upplösningar (om man inte har ÄKTA högre upplösning)
Du menar att Hansi inte listat upp alla olika standarder? Menar är ju lite snurrigt när han skriver
720P
720P
1080i
1080P
Det ser ju faktiskt ut som ett typo när han skriver 720P 2 ggr istället för en. När det skulle vara mer logiskt att skriva.
720i
720P
1080i
1080P
Sen är det ju lustigt hur man kan säga att i eller p kan ha olika kvalitet på stillbilder. När i handlar om hur bilden uppdateras. Därför jag nämnde att om man tar en bild av 1080i tex så blir det konstiga sträck.
Men hur j-vla svårt kan det vara att läsa korrekt svenska, med utmärkt grammatik??
Två meningar som handlar om samma sak. Är det svårt att förstå?
720P är bäst till spel/rörliga bilder/video
720P är bäst om du inte har högre ÄKTA upplösning än 1280x720 i din projektor/tv/display.
Först säger hansi vad upplösningen 720p passar bäst till. Sen säger han att upplösningen 720p är bäst att använda sig av, om man inte har riktigt fet/dyr/proffsig utrustning som klarar av att ge en högre upplösning i RÄTT KVALITET.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Comment