Det finns en component HD-sladd som följer med premium-paketet, men finns någon HDMI att köpa? Jag har en plasmaskärm och vill gärna utnyttja HDMI om den finns...
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
HD-sladd, vilken ska jag välja?
Collapse
X
-
Ja, komponent är ju tveklöst vanligare JUST NU. Alla HDTV som tillverkas numera har ju HDMI och när 360n har HD-stöd i menyer och spel så borde de kostat på sig att ha både komponent och HDMI. Men vill inte Microsoft så vill de inte...
Ett nästan liknande sladdrelaterat problem är - min reciever har bara två ingångar för optiskt digitalljud, kan man köpa nån slags "grenkontakt" så man får fler ingångar? Har ju Xbox, dvd och då kanske möjligen 360 på gång då.
En liknande "grenkontakt" för komponentvideo vore kanske nåt för xbox, och 360... min mediareciever har bara 1 komponentingång...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det finns manuella grenkontakter, så man får vrida en ratt typ för att välja ingång. Och så finns det scartväxlar som även växlar optisk ingång samtidigt.
Vi har enkla grenkontakter som växlar mellan 3 komponentvideo till 1 ingång. Idag eller imorgon får jag även in en ny variant på denna växel av ett annat fabrikat.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag tog hem och testade den nya växlaren idag.
Den växlar 3xkomponent inklusive optisk digital och har fjärrkontroll.
Mycket trevlig :-)
Kommer upp i webshoppen snart, pris c:a 1700:-Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Köpte en ny stärkare i sommras istället för en komponent förgrening. Den har tre komponent in och en ut som går till plasman.
X-Boxen, Ps2an och digitlaboxen är kopplade med komponent till stärkaren. DVDn kör jag DVI rakt upp i plasman...
JÄKLIGT dåligt av MS att inte ha en HDMI (DVI) på 360! I den digitala värld vi lever i idag vill man ju inte köra analogt som komponent trots allt är...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hur många tror du har en plasma eller LCD hemma? Väldigt få. Då är det inte rimligt att de som inte har det ska behöva betala massa extra för att få HDMI på 360'n. Så för att kunna håller nere priset på Xboxen så har MS valt att inte ha ngn HDMI då det är extremt få som använder det. Komponent är det vanligaste.Original inlägg av ktdKöpte en ny stärkare i sommras istället för en komponent förgrening. Den har tre komponent in och en ut som går till plasman.
X-Boxen, Ps2an och digitlaboxen är kopplade med komponent till stärkaren. DVDn kör jag DVI rakt upp i plasman...
JÄKLIGT dåligt av MS att inte ha en HDMI (DVI) på 360! I den digitala värld vi lever i idag vill man ju inte köra analogt som komponent trots allt är...
- Citat
- Flag
Comment
-
Kolla försäljningssiffrorna på plasma & LCD så får du se att det är många som har! Tom farsan köpte en 42" plasma för ett paqr veckor sedan. Själv sitter jag på en 42" plasma och en 26" LCD. Dom kallar ju 360 för next generation så varför tycker du inte då att man ska använda ny teknik? Varför ha digitalt ljud ut när mono också låter. Hade blivigt billigare utan digtal ljudutgång också...
Sen kostar det inte myckaet att trycka i en digital kontakt. Om man får ett gfx-kort med DVI för 279:- vad tror du en DVI kontakt kopplad på det redan befintliga gfx-kortet kostar? http://www.dataparadiset.com/default.asp?pid=30132
*EDIT*
Hur många vanliga Tv har komponentingång tror du? Det däremot är inte många...
- Citat
- Flag
Comment
-
ktd: Jag håller med! Visst skulle M$ inkluderat en HDMI-port, speciellt när de som sagt säger att 360 ska vara nästa generation och man släpper alla spel i HD. Självklart skulle de haft old school-kontakterna också, komponent, scart, s-vhs och video ungefär som de har en L och R för stereoljud.
Nu läste jag att de kommer släppa en extern HD-DVD under 2006, då kommer de säkert hitta på ett HDMI alternativ eller att man kopplar spelaren till skärmen eller nåt. Den som lever får se. I vilket fall känns det lite som man skyndat ut maskinen på marknaden lagom till jul och i god tid innan PS3 (som kommer köra HDMI och de andra alternativen). Fläkten som låter som en jetmotor vittnar kanske om att 360n mått bättre av att få filas lite till på ett par månader eller så.
- Citat
- Flag
Comment

Comment