Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Surround ljud !

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Surround ljud !

Hej,

Har en X360 med en HD/komponent kabel till min plasma. Bilden är det inga problem med men ljudet är juh inte surround. Går det ej få surround på RCA ingångar som följde med kabeln. Eller ska jag köpa mig en optisk kabel och använda ?

Tackar

/ Baffe

Jag skulle nog köra på optiskt om jag vore du ....spdif rox
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

tjena får jag fråga hur bildkvalliten från komponent till plasma blir via 360 ? har inte fått min ännu kan man jämnföra den med en bra dvd spelare ?
      There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

Original inlägg av Godfather_C
        tjena får jag fråga hur bildkvalliten från komponent till plasma blir via 360 ? har inte fått min ännu kan man jämnföra den med en bra dvd spelare ?
        Jag har jämfört att köra enbart 60 mhz och 1080i .... det är en rätt stor skillnad tycker jag... hade sparat min gamla xbox om jag inte hade fått hdtv =)

Comment

tjena jag kanske skrev lite otydligt .... jag har en 42" plasma o en bra dvd spelare det jag undrade över var kvalliten på en xbpx 360 o om den dvd spelaren kan mäta sig med en hyffsad om bilden blir bra osv ... jag har inte fått min 360 än

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

Comment

Original inlägg av Godfather_C
            tjena jag kanske skrev lite otydligt .... jag har en 42" plasma o en bra dvd spelare det jag undrade över var kvalliten på en xbpx 360 o om den dvd spelaren kan mäta sig med en hyffsad om bilden blir bra osv ... jag har inte fått min 360 än
            Vet tyvärr inte det ! Använder inte min 360 som dvd spelare... Ni som gör det, borde jag börja med det ?

Comment

med tanke på att den klarar progressive scanning upp till 1080i o om du har en hdtv så kan du ju inte få så mkt bättre bild men jag är nyfiken på kvalliten ....

Comment

Du får 480P när du ser på film, inte mer. Och det hackar till ibland. 360 suger rätt hårt som dvdspelare. Troligtvis får du bättre resultat med en vanlig stationär dvdspelare för 5-600:-, har för mig att jag såg spelare i den prisklassen med progressive scan på SIBA för ett tag sedan...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                  Du får 480P när du ser på film, inte mer. Och det hackar till ibland. 360 suger rätt hårt som dvdspelare. Troligtvis får du bättre resultat med en vanlig stationär dvdspelare för 5-600:-, har för mig att jag såg spelare i den prisklassen med progressive scan på SIBA för ett tag sedan...
                  Tack för svaret !

Comment

hmm det roliga är att jag fick min box igår o brydde mig inte om att testa att spela upp dvd iom Hansis svar men jag testade idag o den spelar upp i 576p finns det ngn inställnings meny för dvduppspelning ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X