Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Varför denna samsung hyster? Jag röstar på Hitachi

Undra varför alla vill ha samsung
    Till en början var dom bäst , men så här i efterhand.... enligt egna erfarenheter... inte nu längre.

Jag har hört att minst 5 st samsung (av ca 60st ~8% ) har gått sönder (lasern pajjar), men ingen hitachi (ca 70st , alla fungerar fortfarande).
    Alla spel bootar/fungerar på Hitachi, men vissa fungerar INTE på samsung (open tray error , se rubberband fix).

Dessutom tycker jag att Hitachi:n är mycket tystare än samsungen.

Nån som håller med ?
    Förövrigt så är 0617 Premium samsung med MS25 ...

Comment

XBOX 360 Premium
      Tillverkad: 2006-06-20
      LOT-nr: 0625
      Drive: Samsung. Vet inte om det är MS25 eller MS28, får öppna och kolla, eller vet någon?

Funderar på att flasha den, ni kan läsa mer här och svara på mina frågor:
      http://www.nforce.nl/forum/viewtopic.php?t=29388
      Last edited by xarph; 2006-12-03, 12:17.

Comment

Köpte min premium paket idag på Media Markt göteborg med LOT#606, vilket resulterade en samsung drive Flashade den idag också, men hade dock några problem med vissa spel,

*** OFF TOPIC SKAPA EN EGEN TRÅD FÖR FRÅGOR ***

Någon som har ett bra svar till problemen?
        Last edited by Hansi; 2006-12-06, 09:39. Anledning: OFF TOPIC

Comment

Köpte en Premium LOT 0638, var en Samsung ms28. Lite konstigt då någon redan postat här att de fick en Hitachi med denna LOT.

Köptes på Siba Center Syd Löddeköpinge.
          Last edited by Alukahs; 2006-12-10, 00:24.

Comment

Som flera redan har skrivit så är LOT nummret inte 100% i vissa fall verkar det inte enns ha någon betydelse för vilken läsare man får.

Comment

Någon fler som shoppat hos Siba eller Computer City den senaste tiden? Så man vet några olika lot # man kan leta efter. Tänkte dra dit och införskaffa en Premium modell på fredag eller lördag.

Comment

Har tjuvkollat julklappen. Det är en 0638, Premium. Köpt på Siba, Borås. Kan man med säkerhet veta vilken drive man har utan att starta xboxen? Läste att nån hade samsung och nån hade hitachi lg. Det står på min att den är avsett för massa länder. dock inte sverige.

Har kollat släden nu. Det är en samsung.
                Last edited by fyllepoet; 2006-12-15, 07:39.

Comment

Var precis och införskaffade en 360 på Siba, Infra City.

Först ställde bruden fram en låda utan handtag, Hell No att man tar en sådan

Efter lite om och men så fick jag en med handtag, Lot Nr. 0620. Men det var en Hitachi. Förhoppningsvis går den att modda ändå.

Comment

ja tänkte köpa ett 360 från elgiganten men där har dom ju bara stora berg av dom nyaste. om man köper på mindre butik kostar dom ju skjortan! så va ska man göra?! och vilket nummer gäller? är det under 0630 eller varierar det?

Comment

• Original inlägg av luddmar Visa Inlägg
                      ja tänkte köpa ett 360 från elgiganten men där har dom ju bara stora berg av dom nyaste. om man köper på mindre butik kostar dom ju skjortan! så va ska man göra?! och vilket nummer gäller? är det under 0630 eller varierar det?

Alla går o flasha nu så köp var du vill

Comment

• jo men man kan ju kolla runt lite. det kostar ju 500 me samsung å chippa och 1350 med hitachi.

Comment

• Kostar det 1350 kr även om det inte är den där nyaste Hitachin?

Comment

• Nej och psxcare tar inte 1350 för den nyaste hitachin heller om du kollar deras sida.
                            Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

• asså ja fattar nada. det finns 2 olika hitachi. men vilken e den "dåliga" och vilken e den ok. samsung verkar ju vara bäst men vem kommer 2:a.

Comment

• Finns inga dåliga dvdläsare. Hitachi version 078 är löst nu, vi slipper löda den så vi behöver inte ta 1300:- längre. Utrustning för >10.000:- får samla damm nu, men jag är lika glad för det :-) Den får väl komma till användning för att rädda alla "brickade" drivar istället.

Men å andra sidan blev samsungen mycket trevlig med xtreme 5.x, speciellt om man tänker bränna xbox1 spel...inget krav på dual layer längre.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X