Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tjenare, lillebror har skrikit efter Xbox i ett år nu och morsan köpte otroligt nog en sådan maskin till den bortskämda lilla skiten.

Givetvis så har jag (som storebror) stora planer för denna lilla maskinen och begav mig bort till morsans julklappsgömma imorse för att kolla lite nummer.

Detta är en maskin köpt på en mindre tv-spelsbutik i Helsingborg, LOT# är 0638 och det är en låda UTAN handdtag.

Jag har följande frågor, 1. vad kostar en "flashning" av den här typen av Xbox?.
    2. Lådan kommer ADLRIG vara uppkopplad mot Live, dvs den kommer inte gå ut på nätet det minsta, är det då lugnt att flasha eller kan MicroSoft "spärra" lådan?.
    3. Hur pass ofta fungerar ett bränt (backup *host*) spel på en flashad Xbox, är det typ 5/10 eller är det så pass bra som att 9/10 spel fungerar?.

Mvh.
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• Kan svara på fråga tre och om du har rätt skivor och rätt brännare så fungerar i princip 10/10 skivor om du bränner rätt.
      Fråga två tror jag är omöjlig att besvara eftersom microsoft lägger in uppdateringar i spel och liknande som kanske i framtiden innehåller någon blockering för backupspel eller liknande. Vad vet jag
      Fråga ett överlämnar jag åt Hansi.
      MVH
      Mikael Bäck

Comment

• Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
        Kan svara på fråga tre och om du har rätt skivor och rätt brännare så fungerar i princip 10/10 skivor om du bränner rätt.
        Fråga två tror jag är omöjlig att besvara eftersom microsoft lägger in uppdateringar i spel och liknande som kanske i framtiden innehåller någon blockering för backupspel eller liknande. Vad vet jag
        Fråga ett överlämnar jag åt Hansi.
        Tack för snabbt svar, men de här "uppdateringarna" i spelen tror du de kan göra så Xboxen blir obrukbar, dvs typ spärrad som en mobiltelefon kan bli eller blir det bara som så att brända spel slutar fungera.

Vore ju riktigt surt om boxen la av, för jag antar att garantin försvinner om man flashar DVDn ? (lillebror gråta, morsan lack, jag död ).

Comment

• OM Microsoft skulle göra nått sådant tror jag att det skulle innebära att alla brända spel skulle sluta fungera.
          Men hör lite på detta forumet om en uppdatering skulle dyka upp så att den inte är farlig. Men inga uppdateringar än så länge har varit farliga så.
          MVH
          Mikael Bäck

Comment

• ja köpte en 360 med LOT#0638. den går väll att chippa!?

Comment

• Ja, den går att flasha. Alla 0638 jag köpt har varit hitachi 078, men dom är inget problem längre.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• 0638 och 0639 är hitachi 0078fk.

Comment

• Ja det är lite grundgrejer som ligger på, sen formateras den ju så blir det lite mindre plats kvar osv. Det är helt i sin ordning.
                  Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

• Tjena, om jag har fattat rätt nu så går alla 360 läsare att chippa, men samsung är lättast och funkar bäst?

Comment

• Original inlägg av kentabagger Visa Inlägg
                      Tjena, om jag har fattat rätt nu så går alla 360 läsare att chippa, men samsung är lättast och funkar bäst?
                      Utom Phillips, men den ska tydligen inte finnas i Sverige än så länge.
                      Jag köpte en låda för en vecka sedan fick en Hitachi läsare...

Comment

• okej, men man kan inte se på förpackningen då vilken läsare som följer med?

Comment

• Kolla efter en lapp där det står ett "LOT-nummer", numret kan man ta hjälp av för att identifiera dvdn efter vad jag förstått...

Comment

• japp har förstått de, nån skulle inte kunna vara jätte snäll nu på julaftons natte och samman ställa en liten lista om vilka lotnr som verkar bra osv
                            God jul robin

Comment

• Kentabagger: ALLA lotnummer är bra. Det kvittar vilken dvdläsare du får nu för tiden. Chansen att du skulle bli den förste som får en Philips i Sverige e ganska liten.
                              Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

• Original inlägg av banan1 Visa Inlägg
                                Kentabagger: ALLA lotnummer är bra. Det kvittar vilken dvdläsare du får nu för tiden. Chansen att du skulle bli den förste som får en Philips i Sverige e ganska liten.
                                Det kvittar inte alls...

På Samsung med xtreme firmware kan man starta spel på SINGLE LAYER, dvs vanliga billiga dvd-r/dvd+r skivor. Bara spelet får plats så är det OK. Extra bra för den som tänker köra backuper av gamla xboxspel.

Samsung repar inte skivorna så fort katten råkar nudda 360:an

m.m.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X