någon som vet om sata kontakterna på en hp mediacenter 7260 är kompatibla för att flasha hitachi driven eller finns det någon lista på vad som är kompatibelt
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
Collapse
X
-
Mina erfarenheter med flashningen av hitachin 47D.
Flashningen funkade galant utan problem körde med ett asus a7n8x modekort..
Har brännt ut runt 10 st backuper och alla funkar prima kör med clone cd
version 5.2.9.1 och med en Pioneer 111D brännare, samt verbatin dvd+r dl i 2.4x
Dock en ruskigt störande grej är att jag måste boota normalt, sätta in skivan och sedan koppla loss hårddisken och sätta in den snabbt för att maskinen ska software boota och först då kan man börja lira.. vad detta beror på vette fan men lästa att ett flertal måste göra samma sak.Last edited by Raymond; 2006-06-18, 00:04.PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller
- Citat
- Flag
Comment
-
hittade detta nu som även det funkar super. lite enklare men tar längre tid för läsaren att starta spelet
1. Turn on xbox 360 with no game inserted.
2. Eject tray at dash.
3. Put backup in tray.
4. Press and hold X in the middle of controller.
5. Select turn off console. Tray will go back in on its own.
6. Wait a few seconds... You can hear the disk spinning.
7. Turn on console with the X in the middle of the controller.
8. Hopefully you can enjoy playing your game.
//ifrån en snubbe på xbox-scenePS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller
- Citat
- Flag
Comment
-
jag har beställt en sån brännare du har men firmwaret suger till hitachin man vill ju gärna kunna boota spelen normaltOriginal inlägg av RaymondMina erfarenheter med flashningen av hitachin 47D.
Dock en ruskigt störande grej är att jag måste boota normalt, sätta in skivan och sedan koppla loss hårddisken och sätta in den snabbt för att maskinen ska software boota och först då kan man börja lira.. vad detta beror på vette fan men lästa att ett flertal måste göra samma sak.There is no reason anyone would want a computer in their home.
Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977
I think there is a world market for maybe five computers.
Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har samma brännare, media och version på CloneCD som du. Jag har bränt Hitman.Bloodmoney.PAL.XBOX360-DNL samt Ridge.Racer6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
Men det fungerar ej, får "Uncrecognized Disc" Jag har provat att koppla ur och in hårddisken och de andra tricken utan framgång. Jag ska prova att flasha till 47D v 1.1 och se om det hjälper...
Original inlägg av RaymondMina erfarenheter med flashningen av hitachin 47D.
Dock en ruskigt störande grej är att jag måste boota normalt, sätta in skivan och sedan koppla loss hårddisken och sätta in den snabbt för att maskinen ska software boota och först då kan man börja lira.. vad detta beror på vette fan men lästa att ett flertal måste göra samma sak.
- Citat
- Flag
Comment
-
Idag uppdaterade jag firmware i brännaren till 1.23, brände G.R.A.W samt flashade firmware på hitachiläsaren till v 1.1. Funkar fortfarande inte :-/ börjar få slut på idéer nu.
Ingen i sthlm med flashad xbox som vill prova mina brända skivor och se att de är okej?
- Citat
- Flag
Comment
-
bränner du korrekt då.. med hitman spelet sä är det ett .iso i den relasen sedan är det bara att lägga filen .dvd som finns här i forumet i samma map och bränna .dvd filen i clonecd funka för mig.PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller
- Citat
- Flag
Comment

Comment