Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kontrollera typ av dvd spelare i 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kontrollera typ av dvd spelare i 360

Hejsan!

Jag funderar på att köpa ett Xbox 360 Premium edition begagnat men har förstått att man i första hand ska försöka få tag i en xbox 360 som har en Samsung dvdspelare för att underlätta firmware modifiering, stämmer det?

Kan jag som är lekman på något sätt se vilken typ av dvdspelare som finns monterat i xboxen utan att öppna upp maskinen? Finns det någon dvdspelare eller ursprunglig firmware version som man ska passa sig för och som inte kan modifieras? Eller där en modifiering kan bli strulig?

klicka på mitt namn gå till min sida klicka på xbox så ser du vilka DVD spelare som är vilken på bilderna i 360
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Hej!

Tack för ditt snabba svar. Synd att bilderna var så hemskt små bara, svårt att se någon skillnad på dvdspelarna.

Finns det någon dvdspelare man inte ska köpa om man nu köper en begagnad för att sen lämna in för moddning?

Comment

som man kan se om man har normal syn på båda ögonen så har Hitachi_LG två små hål vid sidan om det stora i mitten
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Men i mitt fall så lär det bli att jag köper en begagnad xbox och sen lämnar jag in maskinen för firmware modifiering. Finns det någon dvdsepelare som man ska undvika att köpa om man kan? Något annat man ska tänka på när man köper begagnad maskin som kan bli problem vid firmware modifiering?

Sen hade du rätt med bilderna, jag som inte hade glasögon på mig . Men du har skrivit Toshiba-Samsung och bara presenterat en bild, gissar att dom är exakt lika till utseeendet men olika när det kommer till hur man gör firmware modifiering av dom? Kan man i dagsläget modifiera en Toshiba dvdspelare med nytt firmware lika lätt som med en dvdspelare från Samsung?
          Last edited by MoFa; 2006-06-18, 11:35.

Comment

Nej inte lika kolla på bilden noga du ser 2 st XBOX360 med 2 olika DVD i kolla noga

Comment

kan man se villken modell man har? Vet att jag har en hitachi men vill veta villken? Möjligt?

Comment

Du får öppna skalet och kolla. Det står på etiketten på dvd'n.
                Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                  Du får öppna skalet och kolla. Det står på etiketten på dvd'n.
                  Danke =) trodde det gick utan att öppna men men, skruva e ju kul :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X