Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hansi, tänkte boka en 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hansi, tänkte boka en 360

Jag har nu bestämt mig för en 360 core med flashat firmware. Dock måste den ha samsung läsaren, då jag inte har någon lust att köpa ny brännare, vilket tydligen ska vara fallet med Hitatchi läsaren. Har du någon på lager? I så fall kommer jag in senare idag och hämtar den. När kan du annars få in nya? Sticker på semester nästa måndag och skulle helst vilja ha med mig nya boxen då
    Tack
    /Jugge

De core jag har hemma är hitachi.

Jag kommer snart kunna informera om hur den fungerar med traxdata samt verbatim brända med min gamla NEC

Största problemet är tydligen att hitachin är slö på att läsa dvd+r dl i största allmänhet så att xbox 360 dashboarden får timeout. Genom att lossa/sätta tillbaka hårddisken eller ändra videoläge på videokabeln resetar man 360:n utan att starta om dvdläsaren = skivan startar.

Men jag håller med, samsung verkar som vanligt vara det som fungerar bäst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      De core jag har hemma är hitachi.

Jag kommer snart kunna informera om hur den fungerar med traxdata samt verbatim brända med min gamla NEC

Största problemet är tydligen att hitachin är slö på att läsa dvd+r dl i största allmänhet så att xbox 360 dashboarden får timeout. Genom att lossa/sätta tillbaka hårddisken eller ändra videoläge på videokabeln resetar man 360:n utan att starta om dvdläsaren = skivan startar.

Men jag håller med, samsung verkar som vanligt vara det som fungerar bäst.
      Ok, tack för svaret. Kan du lägga undan en core med samsung till mig när du får in dessa? Har du premium med samsung skulle jag kunna tänka mig en sådan också, men jag är bara beredd att betala 1000:- mer för en sådan lösning alt. att ni bjussar på en extra trådlös handkontroll
      Du kan kontakta mig på jorgen.frejso@glocalnet.com
      Tack
      /Jugge

Comment

Du har redan en bokning klar här eftersom du mailade mig förut...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
          Du har redan en bokning klar här eftersom du mailade mig förut...
          ok, vi har haft problem med inkommande mail på morgonen och då jag inte fått något svar via mailen än, tänkte jag att det var säkrast att ta det denna väg. När tror du gissningsvis det kan bli akuktuellt med nya enheter som motsvarar min önskemål?

Comment

Jag skall ut och leta samsung boxar på onsdag.

Comment

Annars funkar mail bra har jag hört

Comment

Funkar super med min hitachi, uppe i 15 backupper och alla funkar prima med verbatin skivor.

Dock är det irriterande att man måste starta maskinen sätta in skivan utan att stänga cd luckan. stänga av maskinen så att släden till dvd åker in automatisk och starta maskinen igen för att få spelen att starta med hitachin.. + tar ca 20 sekunder innan spelen startar
                PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

Comment

Original inlägg av Raymond
                  Funkar super med min hitachi, funkar prima med verbatin skivor.
                  !=

Original inlägg av Raymond
                  man måste starta maskinen sätta in skivan utan att stänga cd luckan. stänga av maskinen så att släden till dvd åker in automatisk och starta maskinen igen för att få spelen att starta med hitachin.. + tar ca 20 sekunder innan spelen startar

Comment

?

Comment

Visst knepigt att starta dem men alla backuper funkar

Comment

Original inlägg av Hansi
                        Jag skall ut och leta samsung boxar på onsdag.
                        Då håller jag tummarna för att det blir god jaktlycka

Comment

Hansi, hur gick jakten efter samsung läsare?

Comment

Never mind, jag fixade en på annat håll.

Comment

Vi gjorde ju din idag, fick du inte sms??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X