Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pioneer 111d, funkar ej :/

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer 111d, funkar ej :/

Hej

har precis köpt en ny brännare, Pioneer 111d med senaste firmware.
    har självklart flashat boxen! Jag har testat Verbatim, Fujifilm och platinum double layer skivor.

Kommer upp olika felmedelanden med olika skivor

Verbatim dvd-r dl : Unrecognized disc, utan att skärmen först blir svart
    Platinum dvd+r dl : Open Tray, utan att skärmen blir svart
    Fujifilm dvd+r dl : Unrecognized disc, skärmen blir först svart ett tag sen ut till dashbrd

backuperna jag har använt är: Ridge.Racer.6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL och X.Men.The.Official.Game.PAL.XBOX360-DNL

jag har inte patchat dessa eller ngt liknande, det behövs inte vad jag har förstått.

xboxen är en coremodell med HDD och Hitachi v46

vad jag har förstått så är jag den enda som har problem o få igång backup med Pioneer 111d efter att ha läst en del på olika forum.

Kan de vara så att Verbatim skivorna inte funkar för att dom är DVD-R DL ? och inte DVD+R DL ? och dom andra skivorna helt enkelt är för kassa.

btw jag har bränt spelen i 2,4x och jag har testat hdd tricket med alla skivorna utan framgång. Jag har inte ställt in ngn annan booktype då pioneer:n ska göra det automatiskt?

Jag använder Clonecd 5.2.9.1 oreggad, jag väljer image.dvd filen när jag bränner
    Last edited by rockenson254; 2006-06-22, 18:16.

..

Hej
    När jag läst igenom på olika forum så har jag sett att det handlar om att bränna på Verbatim dvd+r dl med Pioneer 111d - brännare för hitachi-xbox360 för att få det att funka..

Comment

du får testa skivorna på en annan box då.. enda sättet för att finna felet.
      PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

Comment

ja dvd-r dl funkar inte det skall vara + skivor
        There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

Original inlägg av Godfather_C
          ja dvd-r dl funkar inte det skall vara + skivor
          Precis, det går inte att sätta booktype dvd-rom på - skivor, du måste ha + skivor. Det är inte många som fått igång det med andra skivor än just verbatim dvd +r så testa med det.

Comment

I have a (New) Pioneer 111D & 10 Verbatim +R DVD DL disks.
            The Pioneer burner is refusing to accept the blank disks.
            Tried in 2 different computers
            My LG DVD DL burner accepts & burns the disks, but my (patched) xbox 360 isnt accepting them
            anyone know if there is new firmware to get for the pioneer 111D ?

Comment

Did you flash the DVD after you buy it?
              If yes did you do a backup on the old FW?
              Yes here are NEWer FW to download (1.23)
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

I have 1.23 already
                I have tried other firmware from the dangerous brothers site: tdb.rpc1.org
                but nothing helps

Comment

Känns som det är dålig kvailtet på pioneeren!

Jag har en sprilans ny som inte tar ngra dvd-r, dvd+r,dvd+r dl. Går endast att bränna cd-r. Bränningen misslyckas i lead in med dvd.

Reklamerat min så förhoppningsvis får jag en ny fungerande.

Comment

oj oj

du skulle aldrig uppat firmwiren till 1.23 använd denna till att återställa din dvd till orginal! http://flashman.rpc1.org/Firmware/PI...R111D/Patched/

111D_119.ZIP

så funkar de ja lovar!

Comment

se till att stänga din brandvägg virus prog o allt annat innan du flashar som vanligt alltså!

Comment

använd verbatim

Comment

och för helvete ni som inte uppat eran firmwire gör inte de!

Comment

Jag uppdaterade på min 111d, skivorna den bränner har fungerat på ALLA 360 med hitachiläsare vi flashat...
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                              Jag uppdaterade på min 111d, skivorna den bränner har fungerat på ALLA 360 med hitachiläsare vi flashat...
                              Jag med, funkar smärtfritt. Kul det här :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X