Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HDTV - Jag fattar nada...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Det blir ingen skilnnad på bilden om du använder komponent eller VGA det blir samma bild. Om jag förstått rätt så verkar det som om du har DVi i TV,n eller hur? Lättaste att lösa allt e genom att göra som jag gjorde. Köpa denna
    Och sen gå ner till Clas Ohlsson och få en DVI till Vga konverterare för 69:- Alltså en sån som jag visade tidigare. Jag tror inte att du får ut samma kvalle om du börjar skarva och så....
    Hoppas att det löser sig det gjorde det för mig på detta sätt.
    //Jyggemannen

Comment

Jag hittade som sagt ingen annan DVI->VGA förutom den jag skrev ovan med artikelnummer 38-1412 som kostar 65:-. Den fungerade för övrigt inte.
      Last edited by ufot; 2006-07-10, 11:23.
      Konsoll: XBOX 360 Premium
      360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
      360 Firmware: iXtreme 1.2
      PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
      PC DVD-Firmware: 2.18B
      PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
      DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Comment

Försökte ringa Clas Ohlsson utan svar.... Men om du söker på Google så finner du flera som säljer dom. Och vilken välsorterad datorbutik som helst borde ha en sån.... Återkommer om jag får tag på C Ohlsson
        //Jyggemannen

Comment

Hmm... Men hur många pinnar är det på DVI-kontakten du har då? På den jag köpte hos Clas Ohlsson var det 17st och det verkar det vara på alla kontakter jag hittar. Spelar det någon roll? Vad är skillnaden på adaptern jag köpte och på den du har då?

Comment

Har du den där VGA HDTV kabelen som går från xboxet till Dvi konvertern?
            Ska kolla lite närmare på grejerna... blir lite förvirrad nu :S
            //Jyggemannen

Comment

Jag har en Joytech VGA HDTV kabel... Med den inkopplad i VGA uttaget kan jag endast få en upplösning på 1280x768 tror jag att det är... Högsta läget dvs. 1366x768 går inte att ställa in trots at tv:n ska klara av det. Ställer man in det så hoppar tv:n ner på 1024x768 istället. Detta kanske beror på kabeln, det vet jag alltså inte. Dom linjära upplösningarna typ 480i, 1080i går inte att ställa in och det går som jag förstår det bara om man har en komponentkabel.

Adaptern jag köpte på C Ohlsson är som jag förstått det en analog DVI-A->VGA. Sen vet jag inte om det finns några andra sorters adaptrar men jag tycker att de flesta adaptrar verkar vara sådana som jag köpt. Det var därför jag undrade vad det var för adapter du hade?

Comment

jag har provat både vga kabeln och komponent, jag körde vga i 1366x768 utan problem på min 46" lcd samsung men det jag kom fram till var att komponent ger skarpare bild än vga både i 720p och 1080i.
                Xbox 360 Resident Evil Red!
                Xbox Live! Gamertag: Lunatico

Comment

Hmm... Man blir bara mer förvirrad eftersom... Varför kan inte jag köra i upplösning 1366x768 med min VGA kabel då tro... Kan det vara att det är en Joytech kabel tro? Sen läste jag någonstans att VGA kabeln inte har stöd för 1080i men jag ger snart upp med det här... Blir inget klokare i alla fall...

Comment

Jag har både en VGA-kabel och Komponent. Har testat båda på min 40" LCD Samsung men ser ingen skillnad. Jag har en vanlig Xbox på komponent-ingångarna på tvn så därför kör jag VGA på Xbox 360. Fast nu blev jag osäker när ni säger att det blir mindre skarpt med VGA. Jag kör just nu VGA i 1360x768 och det ser då ut som 1080i om man svitchar kabel. Fast jag är ju ingen expert....

Comment

Vad jag har hört så är det ingen skillnad... Det digitala är uppbyggt av 1: or och 0: or så det spelar ingen roll om du kör via DVI - VGA eller Komponent, det där med att bilden skulla vara skillnad ska inte bero på kablaran iaf...
                      //Jyggemannen

Comment

VGA och Komponent är analoga standarder...
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok nu har jag tagit fram artikel nummer från clas ohlsson det är 38-1412
                          DVI 12P + 5m/HDB15F Den funkar klockrent på min TV iaf 65 kroner kostar den... Den måste fungera, jag behöver inte göra några inställningar i Varken TV eller Xbox allt fungerar per automatik.
                          //Jyggemannen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X