Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerande Sata pci kort

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ok, beställer ett nudå. Ser att dom är slut i lager, hur länge kan det ta innan man får det levererat tro?

Har även lagt en beställning från itservice.se på en Pioneer 111d (365kr) och ett 5-pack Verbatim 8,5gb skivor (177kr)

Totalt 543kr för brännaren och 5st skivor. Överkomligt! Frakten tillkommer givetvis.

MVH

Comment

Fick mail från Kjell&Company nu att SATA-kortet har sålt slut och dom har tagit bort den produkten från hemsidan nu.

Så, vars kan jag nu hitta detta kort?

EDIT: blev ett STlab A200 - SATA+IDE RAIDkort istället
      På specifikationen är dem exakt lika förutom VIA-chipset som är VT6420R på detta och på kortet som utgått var det VT6420.
      Skiljer alltså bara ett "R" på chipset, hoppas att jag kan flasha med detta nu
      Last edited by Myzkoo; 2006-11-17, 15:51.

Comment

hej jag har samma problem med flashvia.exe att den inte hittar ts-h943:an och jag får felmeddelande status 51 should be 70. kan jag få prova ditt flashvia och se om det fungerar ?
        tack på förhand Qulan

Comment

Original inlägg av Myzkoo Visa Inlägg
          EDIT: blev ett STlab A200 - SATA+IDE RAIDkort istället
          På specifikationen är dem exakt lika förutom VIA-chipset som är VT6420R på detta och på kortet som utgått var det VT6420.
          Skiljer alltså bara ett "R" på chipset, hoppas att jag kan flasha med detta nu
          Hej Myzkoo. Har du haft nån framgång med ditt nya STlab A200 Radivarianten?
          Eftersom man bör stänga av Raid på satakorten när man ska flasha DVDn och dessa kort verkar vara låsta till RAID så är jag jäkligt nyfiken hur det gått för dig.

Tack.

Mestadels

Comment

Hejsan, jag har fått hem mitt Sata-kort nu samt brännaren och skivorna idag. Sitter just nu å försöker få Xp att hitta min hitachi (47) läsare. Återkommer med mer info senare. Har precis börjat dona

EDIT: Det gick fort att få Xp att hitta läsaren, fick starta med luckan på xboxet öppen första gången sen gick det att hitta den varje gång med stängd. Körde med Slax-skivan. Har tankat hem Xtreme 4,2 men jag förstår inte riktigt vars jag ska börja någonstans? Det mesta som beskrivs i readme'n och på forum verkar vara för Samsungen. Någon som kan beskriva vart jag ska börja?
            Last edited by Myzkoo; 2006-11-24, 00:18.

Comment

Xboxen flashad. Allt gick i princip smärtfritt så man kan konstatera att SATA-kortet funkerar prickfritt. Bara att beställa 100kr är det lätt värt!

Comment

Myzkoo: Sa du att du hade tankat hem Xtreme 4.2 för din hitachi? Är det inte till för samsung? *förvirrad* Jag har samma kort som dig, och skulle gärna vilja veta om det funkar för att flasha samsungs... funderar nämligen på att hjälpa en kompis med det. Fast det är ju iofs såklart bra om det funkar till hitachis också, då behöver jag inte låna en dator av nån varje gång jag ska uppdatera till en ny firmwareversion... (har själv hitachi i min box) Men hursomhelst... var det en hitachi eller en samsung du flashade, och har du nån aning om kortet funkar med båda läsarna?
                Jodå. Men det var det ingen som visste.

Comment

Persson: Hehe jag blev lite förvirrad ett tag. Trodde det var samma firmware till båda läsarna. Hur som helst så flashade jag min hitachi med "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth.rar".. Det funkade fint utan problem. Har inte provat att flasha en samsung ännu, kanske får flasha någon poolares box någon gång, men någon annan hinner nog före!

MVH

Comment

Myzkoo: Ah, okej, ja, tänkte väl att det var nåt sånt :P Ja, garyopas 2.3 är väl det som gäller för hitachis för tillfället iaf... samma som jag kör i min Om du testar att flasha en samsung med kortet så skriv gärna resultatet här. Jag vill inte gärna säga till min kompis att jag kan flasha hennes läsare om jag inte är säker på att hårdvaran funkar... vore lite pinsamt om man skruvade upp skiten och sabbade hennes garanti och det sen visade sig att det ändå inte funkar.. :P och jag har verkligen inte råd att köpa nåt nytt sata-kort för tillfället. :/

Comment

Det kortet du köpte myzkoo, finns inte på kjells hemsida?
                      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                      Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Blixten: Jag köpte samma kort, från samma ställe... kollade runt där nu och hittade det inte... de kanske har slutat sälja det? Du får väl maila dem och fråga

Comment

Jag hittar inte heller kortet på ********** längre. Hade tur som fick tag i ett då! Men se till att ni köper ett kort med VIA-chipset. Sitter ett sånt på mitt och det fungerar klockrent!

MVH

Comment

Resten av kontrollerkorten som kjell har, (och som det står på vilket chipset som är monterat) har bara silicon chipsets... Hmm
                            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                            Maxtor D-Max 200gig
                            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Om jag vore du skulle jag inte köpa ett med det chippet. Leta hos några andra återförsäljare eller databutiker kanske du finner ett Kolla på pricerunner eller något.

MVH

Comment

Myzkoo: Du har inte hunnit att testa flasha samsung än eller? Vore väldigt bra att veta att det faktiskt funkar innan man skruvar upp en box som inte är ens egen för att försöka flasha... hehe :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X