Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerande Sata pci kort

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

jag vet att man inte ska ha silicon chipset....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Nån som vet om det detta pci kort funkar med samsung ms28 ?

Comment

Har inte testat om det funkat på någon samsungläsare ännu. Tror inte det kommer ske i det närmsta heller då jag inte känner någon med samsungläsare .. Men om jag stöter på någon med en kan jag ju alltid prova.

Comment

Jeppa99 har du fått dit sata kort från usa ? om det funkar med samsung dvdn så kan jag köpa det

Comment

Har någon testat att flasha en samsung med ett SATA-kort med VT6420R-chipset? T ex det från kjell som omnämndes tidigare i tråden? I så fall, fick ni lyckat resultat?
            Jodå. Men det var det ingen som visste.

Comment

Fortfarande ingen som kan ge tips på pci kort som funkar för samsung ms28 dvd'n ?
              tycker Hansi ska ta tag i detta nu o köppa in ett parti till psxcare o lösa detta problem för oss stackare

Comment

Jag har en dator med rätt prylar på moderkortet från början som fungerar suveränt, och jag har ett löst sata kort som också fungerar perfekt. Så det är inget problem. Ni behöver bara komma hit eller skicka hit era drivar så flashar jag dom utan att löda osv.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Håller med talaren så slipper man läsa om en massa misslyckanden pga sbs
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tänkte bara meddela att STlab A200-kortet (med VT6420R chipset) som jag köpte från kjelloco funkade alldeles UTMÄRKT till att flasha Samsung ms28. Observera dock att man måste trixa lite...

Jag använde Xtreme bootmaker och gjorde följande:

1. Slå på 360n.
                    2. Starta samread.bat (med ditt serienummer)
                    3. Slå AV 360n.
                    4. Välj siffran som motsvarar satakontrollern som din DVD är ansluten till.
                    5. Vänta typ tio sekunder.
                    6. Slå på 360n igen.

sen får man göra samma sak igen när man kör samhack.bat. Om jag inte misstar mig alldeles är det det här som kallas för "badflash"-metoden...

Observera att du måste hexeditera mtkflash.exe för att detta ska funkar. Xtreme bootmaker har en sån funktion inbyggd, vilket (förhoppningsvis) betyder att du inte behöver kolla upp en massa saker manuellt (jag var ändå tvungen att göra det, tror att det beror på att jag kör en gammal version av Windows XP). Glöm inte heller att kryssa i att du vill ha stöd för badflash när du använder Xtreme bootmaker.
                    Jodå. Men det var det ingen som visste.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X