Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

får unrecogniced disc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• får unrecogniced disc

tjena

jag har flashat min 360 (hitachi dvd model 47) med

Birdy.Hitachi-LG.friendly.Flasher.v2.2.7in1.Xtreme.v1.3.and.v2.0-New options

och Xecuters connectivity kit.

flashningen gick bra ...men jag vet inte om det är nåt mer jag ska jag göra förutom att bara "flasha" ska jag fixa min key in i filen eller nåt i den stilen också?

har provat två brända sen jag flashade
    (verbatim DVD+R DL i 2,4X på min NEC 3550A)
    Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL
    Lord.of.the.Rings.Battle.for.Middle.Earth.II.PAL.X BOX360-DNL
    (inga separata ss) utan bara unpack burn the .dvd file and burn with clonecd.
    men jag får som sagt "unrecogniced disc" på menyn som kommer efter rutan har varit svart en stund

så om nån har nån aning om vad det kan vara som strular så skulle jag vara väldigt tacksam för hjälp
    Last edited by Gibben; 2006-07-29, 01:24.

Det funkar väl inte så bra med en NEC-brännare när du har Hitachiläsaren i boxen? Eller ska det vara fixat nu med den nyaste firmwaren? Annars är det Pioneer 111D eller en modell av Lite-On som gäller när man bränner skivorna.

Comment

ok tack för svaret .

kanske är det som är felet då .. men har en Lite ON SOHW-1693S också ..

kanske ska testa att bränna med den istället då

Comment

nehep ..det var inte felet får samma sak,

men nu har jag tröttnat

så har läst runt lite härinne om olika brännare

och jag hoppas att en Pioneer DVR-111 DVD+/- 16X DVD 6X DL 8X +RW 6X-RW Bulk, Svart

sådan skulle funka med verbatim DVD+R DL på min hitachi? (model 47)

Comment

Har en hitachi v47 oxså och försökte bränna med min nec brännare men fick inte spelen att fungera. Försökte med att tweaka lasern oxså men inte ens då ville spelen dra igång. Så jag köpte en Pioneer 111d och nu fungerar alla spel 100%. Kolla in pixmania.com för bästa pris på pioneer111d, typ 350kr.

Comment

har testat traxdata och verbatim skivor och dom funkar fint.....

Comment

ok tack för svaren ..har beställt en pioneer 111d ..dom var ju billiga och nu vet jag ju att det kommer funka

ska testa när den kommer så skriver jag hur det gick här sen

Comment

Okej, jag köpte mig en lite-on istället.. känner en som har en sådan så det fick bli en likadan, jag kunde ju köra hans backuper i min. Har en 47DJ . Väntar bara på att skivorna ska levereras osså .

Comment

Jag köpte en lite-on i veckan, men jag får inte dom skivorna att fungera i hitachi läsarna...har provat i både 46 och 47, givetvis med alla patchar...
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag köpte en LITEON SHW160P6S och utan firmwareuppdatering eller annat krams så fungerar det. Detta är självklart utan att tweaka läsaren och sådant trams. Sen förstår jag inte riktigt varför man ska ha byta firmware för att det går snabbare att starta spelen, jag menar så länge det andra fungerar så byter man inte, har man tid och spela så har man osså tid att vänta 20 sek på att spelet ska starta!? Någon som tycker något annat?

Edit: Jag har en 47DJ!

Comment

Köpte samma liteon, lade iofs in senaste firmware i den, men inte fan fungerar det för mig...brukar ju alltid lyckas med sånt annars :-) Den åker tillbaka, hög tid för en pioneer 111 i labbet
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej.. simma lugnt bara :-)

Comment

Original inlägg av Hansi
                          Köpte samma liteon, lade iofs in senaste firmware i den, men inte fan fungerar det för mig...brukar ju alltid lyckas med sånt annars :-) Den åker tillbaka, hög tid för en pioneer 111 i labbet
                          Byta tillbaka till original du gjorde ju en backup
                          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

så nu har jag fått min pioneer 111D och jag kan säga att det funkar klockrent det drog igång direkt på min hitachi v47

bara testat

Blazing_Angels_Squadrons_of_WWII_PROPER_USA_XBOX36 0-Goomba

tack för hjälpen

Comment

en liten följd fråga vad är det som gör att endast pioneer och en version av lite on funkar? bränner dom på nåt speciellt sätt eller vad?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X